Notice bibliographique

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Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté. Image fixe : sans médiation

Auteur(s) : Lambert, Julie Anne  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : The art of advertising [Texte imprimé] / Julie Anne Lambert ; with contributions by Michael Twyman, Lynda Mugglestone, Helen Clifford... [et al.]

Publication : Oxford (GB) : Bodleian Library, University of Oxford, 2020

Description matérielle : 1 vol. (255 p.) : ill. en noir et en coul. ; 27 cm

Note(s) : Bibliogr. p. 248-249. Index. - Publié à l'occasion de l'exposition tenue à la Bodleian library, Oxford (GB), jusqu'au 30 août 2021
Advertisers in the nineteenth and early twentieth century pushed the boundaries of printing, manipulated language, inspired a new form of art and exploited many formats, including calendars, bookmarks and games. This collection of essays examines the extent to which these standalone advertisements - which have survived by chance and are now divorced from their original purpose - provide information not just on the sometimes bizarre products being sold, but also on class, gender, Britishness, war, fashion and shopping. Starting with the genesis of an advertisement through the creation of text, image, print and format, the authors go on to examine the changing profile of the consumer, notably the rise of the middle classes, and the way in which manufacturers and retailers identified and targeted their markets. Finally, they look at advertisements as documents that both reveal and conceal details about society, politics and local history. Copiously illustrated from the world-renowned John Johnson Collection of Printed Ephemera and featuring work by influential illustrators John Hassall and Dudley Hardy, this attractive book invites us to consider both the intended and unintended messages of the advertisements of the past


Autre(s) titre(s) conventionnel(s) : [Exposition. Oxford, Bodleian library. 2021]



Sujet(s) : Johnson, John de Monins (1882-1956) -- Bibliothèque  Voir les notices liées en tant que sujet
Art publicitaire -- Grande-Bretagne -- Histoire  Voir les notices liées en tant que sujet
Publicité -- Grande-Bretagne -- Histoire  Voir les notices liées en tant que sujet

Genre ou forme : Catalogues d'exposition  Voir les notices liées en tant que genre ou forme

Indice(s) Dewey :  740 (23e éd.) = Arts graphiques et arts décoratifs  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9781851245383. - ISBN 1851245383 (rel.)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb468019352

Notice n° :  FRBNF46801935 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : The genesis of an advertisement ; Advertising Takes Shape Changing methods of production 1800 to 1939 /​ Michael Twyman ; The Language of Advertising /​ Lynda Mugglestone ; Art and Commerce /​ Julie Anne Lambert ; Ways and Means /​ Julie Anne Lambert ; Consumers and commodities ; Who Will Buy? /​ Julie Anne Lambert ; Shops and Advertising 1660s to 1930s /​ Helen Clifford ; Social history ; Mirror of Society? /​ Julie Anne Lambert ; Pomp and Circumstance Images of Britain and Empire /​ David Tomkins ; The Local Scene /​ Julie Anne Lambert.

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Tolbiac - Haut-de-jardin - Littérature et art - Salle F - Art 

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741.67 LAMB a
support : livre

Tolbiac - Rez-de-jardin - libre-accès

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Y Usuels Réserve Illustr. H / Pub. 4
support : livre

Richelieu - Estampes et photographie - magasin

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