• Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Auteur(s) : Jackson, Daniel M. (1972-....)  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : Sonic branding [Texte imprimé] : an introduction / Daniel M. Jackson ; edited by Paul Fulberg

Publication : Houndmills ; New York, [New York] : Palgrave Macmillan, 2009

Description matérielle : XXI-179 pages : illustrations ; 24 cm

Note(s) : Includes bibliographical references (pages 170-174) and index
Brands have become very important as sources of value and as a means to build value and sustain market position. Much emphasis has been placed on the visual representation of brands. This book defines a new competitive arena in the creation and development of brands - sound


Autre(s) auteur(s) : Fulberg, Paul (1973-....). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Marketing sensoriel  Voir les notices liées en tant que sujet
Placement de produits dans les médias  Voir les notices liées en tant que sujet
Musique de publicité  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  659.14 (23e éd.) = Publicité par les médias électroniques  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 1403905193. - ISBN 9781403905192

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb45247503f

Notice n° :  FRBNF45247503 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Part I. What is sonic branding? : The opportunity knocks ; Jingle all the way ; What the movies did for us ; What is sonic? ; The sciency bit : The almond of emotion ; The three elements of sound : Voice ; Ambience ; Music ; Part 2. The nature of brands: A historical perspective ; Brand and its symbols ; McBrands ; The essence of brand is belief ; Turning beliefs into brands ; Generating belief: the greatest story ever told ; Any belief can become a brand ; Definition of a brand ; Branding : Distinct ; Memorable ; Flexible ; Honest ; Part 3. This is how we do it : The sonic branding engine ; Brand brief : Royal Institution of Chartered Surveyors ; Vizzavi (part 1) ; Creative learning : Historical audit ; COmpetitive audit ; UK food retail ; Contextual audit ; Moodboards : Vizzavi (part 2) ; Identity ; Sonic language ; Sonic guidelines : 'Hello, it's me!' ; Choosing a voice ; Sonic logo : Direct Line ; Technical considerations ; Experience ; Appendix: Dialogues : Jon Turner, Enterprise IG ; Sam Sampson, The Brand Union ; Andrew Ingram, Radio Advertising Bureau ; Robbie Laughton, DAVE ; Tim Greenhill, Greenhill McCarron ; Ali Johnson, Sonicbrand ; Glossary.

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