• Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : électronique

Auteur(s) : Tapper, Ted  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : The collegial tradition in the age of mass higher education [Texte électronique] / Ted Tapper, David Palfreyman

Publication : Dordrecht ; New York : Springer, cop. 2010

Description matérielle : 1 ressource dématérialisée

Note(s) : Includes bibliographical references and index
This book explores the development of the collegial tradition within the context of mass higher education. Although the collegial tradition has been determined above all by the Universities of Oxford and Cambridge, in its various forms it has found sustenance in many different systems and institutions of higher education. Most critical are the integral values and practices that shape both institutional governance and the pursuit of teaching, learning and research ; This book examines the contemporary pressures to which models of higher education have to respond. Within this broad context the book analyses the challenges that the collegial tradition faces and how, within differing national systems, it is responding to those challenges. The underlying purpose is to ask the question whether the collegial tradition is intrinsic to the idea of the university. Will it survive and, if so, in what form? --Book Jacket


Autre(s) auteur(s) : Palfreyman, David (1954-....). Fonction indéterminée  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Enseignement supérieur -- Administration -- Études transculturelles  Voir les notices liées en tant que sujet
Universités -- Grande-Bretagne  Voir les notices liées en tant que sujet
Enseignement supérieur -- Politique publique -- Grande-Bretagne  Voir les notices liées en tant que sujet
University of Oxford  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9789048191543

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb44720283q

Notice n° :  FRBNF44720283 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Pt. I. Collegiality: definitions and challenges ; CCollegiality: setting the agenda ; The collegial tradition in higher education ; Collegiality: the contemporary challenges ; Pt. II. Collegiality in action ; Collegiality as colleges ; The slippery slope known as Federalism ; Managerialism as collegiality: the impossible conjuring trick? ; Pt. III. Cross-national perspectives on collegiality ; Lessons from America: a comparative perspective on the collegial tradition ; Lessons from Continental Europe: the collegial tradition as academic power ; Pt. IV. Whither collegiality? ; Collegiality revisited: continuity, rejuvenation or demise?

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Document numérique : 

1 partie d'exemplaire regroupée

ACQNUM-102049
support : document électronique dématérialisé