Notice bibliographique
- Notice
Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation
Auteur(s) : Barrett, G. Douglas
Titre(s) : After sound [Texte imprimé] : toward a critical music / G. Douglas Barrett
Publication : New York : Bloomsbury Academic, an imprint of Bloomsbury Publishing Inc., 2016
Description matérielle : 243 pages ; 24 cm
Note(s) : Includes bibliographical references (pages 214-230) and index
"After Sound examines contemporary art practices that reconceive music beyond the
limitation of sound. Coining the term "critical music," it examines a diverse collection
of art projects which intervene into specific political and philosophical conflicts
by exploring music's unique historical forms"
Sujet(s) : Silence -- Dans l'art
Art et musique
Musique et société
Indice(s) Dewey :
780.07 (23e éd.) = Musique et arts
Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9781501308116. - ISBN 1501308114. - ISBN 9781501308123. - ISBN 1501308122. -
ISBN 9781501308093 (erroné) (ePDF). - ISBN 9781501308109 (erroné) (ePub)
Identifiant de la notice : ark:/12148/cb47232507p
Notice n° :
FRBNF47232507
(notice reprise d'un réservoir extérieur)
Table des matières : Introduction. Music after sound ; Silence and collectivity. The limits of performing
Cage : Ultra-red's SILENT LISTEN ; The silent network : the music of Wandelweiser
; Language and authority. "IDEAS MATTER" : Žižek sings Pussy Riot ; Music to the
letter : noise, language, and the Letter from Schoenberg ; Speculation and sense.
The debt of philosophy : music, speculation, and the Sound of debt ; The metaphoricity
of sense : Hong-Kai Wang's Music while we work- with Lindsey Lodhie ; Conclusion.
Music after art.