Notice bibliographique
- Notice
Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation
Auteur(s) : Der Manuelian, Peter (1959-....)
Titre(s) : Digital Giza [Texte imprimé] : visualizing the Pyramids / Peter Der Manuelian
Publication : Cambridge (Mass.) : Harvard University Press, 2017
Description matérielle : 255 pages : illustrations, maps ; 21 cm
Collection : MetaLABprojects
Lien à la collection : MetaLABprojects
Note(s) : Includes bibliographical references p. 238-243
"After a brief introduction to the Giza Plateau of the Old Kingdom and a summary of
the history of excavation at the site, this book explores new, primarily digital,
approaches to accessing the site. A 3-D reconstruction of the site allows for both
general access and targeted research inquiries that were previously impossible, even
at the site itself. Case studies and philosophical musings on the nature of visualization
in archaeology round out the volume, along with some speculation about emerging technologies
and possible next steps."
Sujet(s) : Imagerie en archéologie
Archéologie -- Simulation par ordinateur
Réalité virtuelle en archéologie
Fouilles archéologiques -- Gizeh, Pyramides de (Égypte)
Gizeh, Pyramides de (Égypte)
Indice(s) Dewey :
930.102 8 (23e éd.) = Archéologie - Techniques, appareils et matériels
Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9780674731233. - ISBN 0674731239
Identifiant de la notice : ark:/12148/cb45768361k
Notice n° :
FRBNF45768361
(notice reprise d'un réservoir extérieur)
Table des matières : Chronology ; Introduction ; The Giza necropolis in time and space ; Archaeological
explorations at Giza from 1800 to the present : Windows : Napoleon in Egypt ; Thutmose
IV ; Karl Richard Lepsius ; George Reisner ; Hermann Junker ; The boats of Khufu
; From stone to silicon: translating the medium ; Giza 3D: the real-time immersive
experience ; Case studies: pyramid, temple, tomb, statue, human ; Case studies :
Reconstruction: how much is too much? ; Will it fit? ; Everything changes ; Simulation
city ; "The kid stays in the picture" (animated characters and avatars) ; Where can
we go from here?