• Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : électronique

Titre(s) : Culture and children's intelligence [Texte électronique] : cross-cultural analysis of the WISC-III / edited by James Georgas [and others]

Publication : Amsterdam ; Boston : Academic Press, cop. 2003

Description matérielle : 1 ressource dématérialisée

Note(s) : Includes bibliographical references and indexes
This book provides a unique cross-cultural perspective of the WISC-III. From construction, translation and adaptation in different cultures, to analysis of its structure and function as a concept, to its clinical use with different ethnic groups, Culture and Children's Intelligence provides clinician's the tools they need when using the WISC-III. The focus of this reference work is on children's intelligence as measured by the WISC-III in different cultures and its use in these cultures (USA, UK, Canada, France, Belgium, Germany, Austria, Switzerland, Sweden, and Greece). It also discusses the interpretation of the results of the WISC-III in terms of cultural and ethnic factors. * Leading experts discuss the clinical use of the WISC-III as it relates to culture and children * Provides methods to clinicians and school psychologists to aid in understanding and interpreting results * Direct relevance to practitioners, researchers, and trainers


Autre(s) auteur(s) : Georgas, James (1934-....). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Echelle d'intelligence de Wechsler pour enfants  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  155.413 93 (23e éd.) = Tests d'intelligence (psychologie de l'enfant)  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9780122800559

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb446324933

Notice n° :  FRBNF44632493 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : D.H. Saklofske, L.G. Weiss, A.L. Beal, and D. Coalson / The Wechsler Scales for Assessing Children's Intelligence: Past to Present ; J. Georgas / Cross-Cultural Psychology, Intelligence and Cognitive Processes ; L.G. Weiss / The WISC-III in the United States ; D.H. Saklofske / Canada ; P. McKeown / United Kingdom ; J. Gregoire / France and French-Speaking Belgium ; M. Schittekatte, W. Kort, W. Resing, G. Vermeir, P. Verhaeghe / The Netherlands and Flemish-Speaking Belgium ; U. Tewes / Germany ; P. Rossmann and U. Schallberger / Austria and German-Speaking Switzerland ; K. Sonnander and B. Ramund / Sweden ; G. Gintiliene and S. Girdzijauskiene / Lithuania ; D. Boben and V. Bucik / Slovenia ; J. Georgas, I.N. Paraskevopoulos, E. Besevegis, N. Giannitsas, and K. Mylonas / Greece ; K. Ueno and I. Nakatani / Japan ; K. Kwak / South Korea ; H.Y. Chen, Y.H. Chen, and J. Zhu / Taiwan ; F.J.R. van de Vijver / Principles of Adaptation of Intelligence Tests to Other Cultures ;

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Document numérique : 

1 partie d'exemplaire regroupée

ACQNUM-14259
support : document électronique dématérialisé