Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : électronique

Auteur(s) : Maizels, Michael (1983-....)  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : Collecting the now [Texte électronique] : on the financial side of postwar art history / Michael Maizels

Publication : Ann Arbor [Mich.] : University of Michigan press, 2022

Description matérielle : 1 online resource

Note(s) : Bibliogr., 13 p.
La pagination de l'édition imprimée correspondante est de : X-201 p.


Sujet(s) : Art -- Aspect économique -- États-Unis -- 20e siècle  Voir les notices liées en tant que sujet
Arts -- Finances -- États-Unis -- 20e siècle  Voir les notices liées en tant que sujet
Art -- Commerce -- États-Unis -- 20e siècle  Voir les notices liées en tant que sujet
Pop'art -- Aspect économique -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet

Genre ou forme : Études de cas  Voir les notices liées en tant que genre ou forme

Indice(s) Dewey :  709.730 904 (23e éd.) = Beaux-arts et arts décoratifs - États-Unis - 1900-1999  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9780472220335. - ISBN 0472220330. - ISBN 9780472133093 (erroné)



Voir aussi : Publication alternative dans un autre support/format : Collecting the now [Texte imprimé], ISBN 9780472133093

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb472743241

Notice n° :  FRBNF47274324 (notice reprise d'un réservoir extérieur)


Résumé : "Collecting the Now offers a new, in-depth look at the economic forces and institutional actors that have shaped the outlines of postwar art history, with a particular focus on American art, 1960-1990. Working through four case studies, Michael Maizels illuminates how a set of dealers and patrons conditioned the iconic developments of this period: the profusions of pop art, the quixotic impossibility of land art, the dissemination of new media, and the speculation-fueled neo-expressionist painting of the 1980s. This book addresses a question of pivotal importance to a swath of art history that has already received substantial scholarly investigation. We now have a clear, nuanced understanding of why certain evolutions took place: why pop artists exploded the delimited parameters of aesthetic modernism, why land artists further strove against the object form itself, and why artists returned to (neo-) traditional painting in the 1980s. But remarkably elided by extant scholarship has been the question of how. How did conditions coalesce around pop so that its artists entered into museum collections, and scholarly analyses, at pace unprecedented in the prior history of art? How, when seeking to transcend the delimited gallery object, were land artists able to create monumental (and by extension, monumentally expensive), interventions in the extreme wilds of the Western deserts? And how did the esoteric objects of media art come eventually to scholarly attention in the sustained absence of academic interest or a private market? The answers to these questions lie in an exploration of the financial conditions and funding mechanisms through which these works were created, advertised, distributed, and preserved"


Table des matières : Opening bell ; Taxing the system : Leo Castelli makes a market ; Marketplace of ideas : Virginia Dwan, patron of the impossible ; Circuits of exchange : Howard Wise and distributing media ; Selling speculation : Mary Boone and the roaring '80s ; Postscript : Theaster Gates builds community.

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Document numérique : 

1 partie d'exemplaire regroupée

ACQNUM-118148
support : document électronique dématérialisé