Notice bibliographique

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Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Auteur(s) : Maclaran, Pauline (1950-....)  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Chatzidakis, Andreas  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : Gendered marketing [Texte imprimé] / Pauline Maclaran, Andreas Chatzidakis

Publication : Cheltenham ; Northampton : E. Elgar Publishing, copyright 2022

Description matérielle : 1 vol. (vi-158 p.) ; 23 cm

Collection : Gendered management

Lien à la collection : Gendered management 


Comprend : 1. Introduction : an overview of gendered marketing ; 2. Breaking the silences : women in the history of marketing thought and practice : 3. Marketing communications : selling or smashing stereotypes? 4. Gendered products and services : from design to brand ; 5. Marketing's free externalities : the well-being of human and non-human others ; 6. Who cares for the marketing organisation? ; 7. Can marketing be de-gendered?

Note(s) : Bibliogr. p. 131-153. Index
"Performing an in-depth exploration of the gendered nature of marketing theory and practice, this timely book unpacks the many ideological assumptions embedded in marketing thought and action. Drawing on past and present scholarship at the intersection between marketing and feminism, Pauline Maclaran and Andreas Chatzidakis highlight the gendered silences in the history of marketing. By referencing core bodies of feminist theory and engaging with interdisciplinary perspectives on feminism and marketing, they illustrate a comprehensive understanding of the subtleties at work in the gendering of marketing. Structured around five key areas, the book examines the history of marketing thought, communications, product design and branding, marketing's free externalities, and the marketing organisation. Identifying the biases, misconceptions and prejudices perpetuated by gendered marketing, it concludes by questioning if and how marketing can be de-gendered, in order to empower and transform consumers. Tracking the evolution of feminist thought and its critique of market-related structures and activities, this book will prove invaluable to students and scholars of marketing, media studies, sociology and gender studies. With insights into industry practices, it will also prove a vital reference guide to practitioners and policymakers working in advertising, marketing and the media who are concerned with gender and feminism"


Sujet(s) : Marketing -- Société  Voir les notices liées en tant que sujet
Marketing -- Différences entre sexes  Voir les notices liées en tant que sujet
Théorie féministe  Voir les notices liées en tant que sujet
Comportement des consommateurs  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  658.8 (23e éd.) = Gestion du marketing  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9781839108815. - ISBN 9781035316922 (br.). - ISBN 1839108819. - ISBN 9781839108822 (erroné). - ISBN 1035316927
EAN 9781035316922

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb472514036

Notice n° :  FRBNF47251403 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Localiser ce document(2 Exemplaires)

Tolbiac - Haut-de-jardin - Droit, économie, politique - Salle D - Économie 

1 partie d'exemplaire regroupée

658.804 MACL g
support : livre

Tolbiac - Rez-de-jardin - libre-accès - Droit, économie, politique - Salle N - Économie 

1 partie d'exemplaire regroupée

658.804 MACL g
support : livre