Notice bibliographique

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Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Auteur(s) : Brooks, Ann (1952-....)  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : Popular culture [Texte imprimé] : global intercultural perspectives / Ann Brooks

Publication : London : Palgrave Macmillan, 2014

Description matérielle : 1 vol. (ix-167 p.) ; 24 cm

Note(s) : Includes bibliographical references (p. 151-159) and index
"Through popular culture, we can define, explore and experiment with our identities. This vibrant text provides an understanding of popular culture in a globalized world through the intersection of sociology and cultural studies, combining cultural theory with a wide range of examples from everyday life, including fashion, social networking and music, drawn from the United States, the UK and the Asia-Pacific"


Sujet(s) : Culture populaire  Voir les notices liées en tant que sujet
Culture populaire -- Études transculturelles  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  306 (23e éd.) = Culture et institutions  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9780230361355

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb470057148

Notice n° :  FRBNF47005714 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Introduction: Popular Culture, A Hybrid Field of Study 1. Popular Culture, Hybridity and Cultural Consumption 2. Cultural Consumption and Cultural Identity 3. Popular Culture, Hybridity and Identity 4. Fashion and Style ; the Material Dimension 5. Dance, Body and Popular Culture 6. Popular Culture, Hybridity and Hip-Hop ; Peter Webb7. Visual Popular Culture 8. Digital Technology and Social Networking.Conclusion

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