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Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Auteur(s) : Groskopf, Jeremy (19..-....)  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : Profit margins [Texte imprimé] : the American silent cinema and the marginalization of advertising / Jeremy Groskopf

Publication : Bloomington, Indiana : Indiana University Press, [2021]

Description matérielle : 1 vol. (X-332 p.) : ill. en noir et blanc ; 24 cm

Note(s) : Includes bibliographical references and index
"Between the advent of print advertising and the dawn of radio came cinema ads. These ads, aimed at a captive theater audience, became a symbol of the developing binary between upper-class film consumption and more consumerist media. In Profit Margins, Jeremy Groskopf examines how the ad industry jockeyed for direct advertisement space in American motion pictures. In fact, advertisers, who recognized the import of film audiences, fought exhibitors over what audiences expected in a theater outing. Looking back at these debates in four case studies, Groskopf reveals that advertising became a marker of class distinctions in the cinema experience as the film industry pushed out advertisers in order to create a space free of ads. By restricting advertising, especially during the rise of high-class, palatial theaters, the film industry continued its ongoing effort to ascend the cultural hierarchy of the arts. An important read for film studies and the history of marketing, Profit Margins exposes the fascinating truth surrounding the invention of cinema advertising techniques and the resulting rhetoric of class division"


Sujet(s) : Cinéma -- Dans la publicité -- Histoire  Voir les notices liées en tant que sujet
Films muets -- États-Unis -- Histoire  Voir les notices liées en tant que sujet
Classes sociales -- États-Unis -- Histoire  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  659.1 (23e éd.) = Publicité  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9780253059390. - ISBN 0253059399. - ISBN 9780253059383. - ISBN 0253059380. - ISBN 9780253059376 (erroné)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb46965311s

Notice n° :  FRBNF46965311 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Introduction: Advertising Looks at Cinema ; The Front Cover Medium: Lantern Slides, Temporality, and the Commercial Break ; Screen Sugar Pills: The Advertising Trailer and the Commercialized Intermission ; Watch This Space: Peripheral Advertising Through Technologies ; The Cinema Wants to Be Free: Parks, Tickets, and Advertiser-Funded Cinema ; Conclusion: Intemperate Proclamations.

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support : livre