Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté. Image fixe : électronique

Auteur(s) : Ament, Vanessa Theme (1955-....)  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : Divergent tracks [Texte électronique] : how three film communities revolutionized digital film sound / Vanessa Theme Ament

Publication : New York [New-York] : Bloomsbury Academic, copyright 2021

Description matérielle : 1 ressource dématérialisée (xiv, 162 pages) : ill. en coul.

Note(s) : Includes bibliographical references and index
"By examining three case studies of award-winning soundtracks from cult films-Barton Fink (1991), Bram Stoker's Dracula (1992), and The English Patient (1996)-it becomes clear that major American film communities, when confronted with the initial technological changes of the 1990s, experienced similar challenges with the inelegant transition from analogue to digital. However, their cultural and structural labor differences governed different results. Vanessa Ament, author of The Foley Grail (2009), rather than defining the 1990s as an era of technological determinism-a superficial reading-it is best understood as one in which sound professionals became more viable as artists, collaborated in sound design authorship, and influenced this digital transition to better accommodate their needs and desires in their work"
La pagination de l'édition imprimée correspondante est de 176 p.


Sujet(s) : Cinéma -- Son -- 1990-2020  Voir les notices liées en tant que sujet
Cinéma -- Effets sonores -- 1990-2020  Voir les notices liées en tant que sujet
Son -- Enregistrement et reproduction -- 1990-2020  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  791.430 24 (23e éd.) = Cinéma - Effets spéciaux  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9781501359194. - ISBN 1501359193. - ISBN 9781501359200. - ISBN 1501359207. - ISBN 1501359215. - ISBN 9781501359217. - ISBN 9781501359224 (erroné). - ISBN 9781501378539 (erroné)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb468447410

Notice n° :  FRBNF46844741 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Introduction: sound design as creative and cultural artifact ; Geographical cultures and technological tendencies ; "Viscous was the word of the day": the interiority of Barton Fink ; "How would you like to work on a monster movie?": the expressionism of Bram Stoker's Dracula ; "The sound of the desert is a tape hiss": "a study in contrasts" in The English patient ; Conclusion: reassessing sound design as a collective endeavor ; Appendix A: Workflow diagram for Barton Fink ; Appendix B: Workflow diagram for Bram Stoker's Dracula ; Appendix C: Workflow diagram for The English patient ; Appendix D: Sound department credits.

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Document numérique : 

1 partie d'exemplaire regroupée

ACQNUM-116352
support : document électronique dématérialisé