Notice bibliographique
- Notice
Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté. Image fixe : sans médiation
Titre(s) : The Oxford handbook of western music and philosophy [Texte imprimé] / edited by Tomás McAuley, Nanette Nielsen, and Jerrold Levinson ; with Ariana Phillips-Hutton, associate editor
Publication : New York, NY : Oxford University Press, copyright 2021
Description matérielle : xv, 1134 pages : illustrations, music ; 26 cm
Collection : Oxford handbooks
Lien à la collection : Oxford handbooks
Note(s) : Includes bibliographical references and index
The Oxford Handbook of Western Music and Philosophy celebrates the ways in which musicians
have historically called upon philosophy as a source of inspiration and encouragement,
and scholars of music through the ages have turned to philosophy for insight into
music and into the worlds that sustain it
Autre(s) auteur(s) : McAuley, Tomás. Éditeur scientifique
Nielsen, Nanette. Éditeur scientifique
Levinson, Jerrold (1948-....). Éditeur scientifique
Phillips-Hutton, Ariana. Éditeur scientifique
Autre(s) forme(s) du titre :
- Autre forme du titre : Western music and philosophy
Sujet(s) : Esthétique musicale
Philosophie et musique
Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 0199367310. - ISBN 9780199367313. - ISBN 9780199367337 (erroné)
Identifiant de la notice : ark:/12148/cb467737896
Notice n° :
FRBNF46773789
(notice reprise d'un réservoir extérieur)
Table des matières : Phenomenology / / Simon Høffding ; ; The Enlightenment / / Tomás McAuley ; ; The
Nineteenth Century / / Andreas Dorschel ; ; The Twentieth Century / / Tamara Levitz
; ; Deconstruction / / Naomi Waltham-Smith ; ; Epistemologies / / Ian Cross, Elizabeth
Tolbert ; ; Ethics / / Ariana Phillips-Hutton, Nanette Nielsen ; ; Hermeneutics
/ / Lawrence Kramer ; ; Ontology / / Charles Nussbaum ; ; Philosophy of Language
/ / Hanne Appelqvist ; ; Historical Musicology and Philosophy / / Julian Johnson
; ; Posthumanism / / Gary Tomlinson ; ; Absolute Music / / Sarah Collins ; ; Theology
/ / Jeremy S. Begbie ; ; Composition / / Joseph Dubiel ; ; Improvisation / / Bruce
Ellis Benson ; ; Listening / / Marcel Cobussen ; ; Performance / / Paul Thom ;
; Electronic music / / Joanna Demers ; ; Jazz / / Garry L. Hagberg ; ; Opera / /
Michael Fend ; ; Music Theory and Philosophy / / Alexander Rehding ; ; Popular music
/ / Theodore Gracyk ; ; Vocal music / / Freya Jarman ; Consciousness / / David Clarke
; ; Evolution / / Stephen Davies ; ; Expression / / Mark Evan Bonds ; ; Gender /
/ J.P.E. Harper-Scott ; ; Ineffability (and Beyond) / / Carolyn Abbate, Michael Gallope
; ; Meaning and Autonomy / / Max Paddison ; ; Mercy / / Martha Nussbaum ; ; Galant
Music / / Jean-Luc Nancy ; ; Ethnomusicology and Philosophy / / Ellen Koskoff ;
; Nature / / Stephen Smith ; ; Making Sense / / Andrew Bowie ; ; Society / / Michael
Gallope ; ; Space / / Andrew Kania ; ; Subjectivities / / Susan McClary ; ; Time
/ / Christopher Hasty ; ; Meaning and Skepticism / / Paul Boghossian ; ; Authenticity
/ / John Irving, Julian Dodd ; ; Beauty / / Stephen Hinton, Nick Zangwill ; ; Analytic
Philosophy of Music / / David Davies ; ; Emotion / / Michael Spitzer, Derek Matravers
; ; Enchantment / / Scott Burnham, Gordon Graham ; ; Expectations / / Bence Nanay,
Jenny Judge ; ; Perception / / Christopher Peacocke ; ; Continental Philosophy of
Music -- / Chris Norris ; ; Introduction / / Tomás McAuley, Nanette Nielsen, Jerrold
Levinson ; ; Blacksound / / Matthew Morrison ; ; Response to Christopher Peacocke:
Perception / / Nicholas Cook ; ; Response to Susan McClary: Subjectivities / / Jeanette
Bicknell ; ; Ancient Greece / / Armand D'Angour ; ; The Middle Ages / / Elizabeth
Eva Leach ; ; The Early Modern Period / / Bruce Smith.