Notice bibliographique

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Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Titre(s) : Tourism in the Mediterranean Sea [Texte imprimé] : an Italian perspective / edited by Filippo Grasso, Bruno S. Sergi

Publication : Bingley : Emerald Publishing, 2021

Description matérielle : 1 vol. (XXI-330 p.) ; 24 cm


Autre(s) auteur(s) : Grasso, Filippo. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Sergi, Bruno S. (1963-....). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Tourisme -- Méditerranée (région)  Voir les notices liées en tant que sujet
Tourisme -- Italie  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  338.479 1091822 (23e éd.) = Tourisme (industrie) - Méditerranée (région)  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9781800439009. - ISBN 1800439008. - ISBN 1800439024. - ISBN 9781800439023. - ISBN 1800439016 (erroné). - ISBN 9781800439016 (erroné)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb46748966p

Notice n° :  FRBNF46748966 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Chapter 1 Tourism for All: Economic Opportunities and Territorial Constraints for Sustainable Development; Carmen BizzarriChapter 2. Archaeological Research, Dissemination of Knowledge, and Touristic Valorization in a Multi-Layered City: The Example of Taormina, Sicily; Lorenzo Campagna Chapter 3. The Role of Sustainability for the Tourism Recovery in Italy; Federico Massimo Ceschin and Carmen Bizzarri Chapter 4. A New Sustainable Way ... Together: The Ancient Routes in Sicily; Davide Comunale and Fabrizio Ferreri Chapter 5. Religious Tourism and Sustainability: From Devotion to Spiritual Experience; Alessandro Cugini Chapter 6. Place Awareness and Community Tourism: The Case of Sambuca di Sicilia; Fabrizio Ferreri Chapter 7. Tourism Competitiveness in Mediterranean Countries: A Quantitative Approach; Romana Gargano Chapter 8. Consuming Gastronomy While Traveling: What Do Tourist Want? Roberta Garibaldi, Matthew J. Stone, and Andrea Pozzi Chapter 9. Tourism Planning and Resilience Strategies in Inner Areas: Communities in Action in the Madonie Area; Maurizio Giannone Chapter 10. Tourism, Economic Growth and Sustainability in the Mediterranean Region; Filippo Grasso and Daniele Schilirò Chapter 11. Responsibility and Sustainability in International Hotel Chains; Graziano Hermann Chapter 12. Sustainable Accommodation in a Fragile Tourist Destination: The Matera Case; Nicolaia Iaffaldano, Sonia Ferrari, and Giovanni Padula Chapter 13. For a Responsible, Sustainable and Inclusive Tourism; Bernadette Lo Bianco Chapter 14. Roots Tourism: Opportunities for the Territories Deriving from Identity Journeys of Italian Emigrants; Tiziana Nicotera Chapter 15. Eco-Sustainable Routes and Religious Tourism: An Opportunity for Local Development. The Case Study of Sicilian Routes; Giuseppe Notarstefano and Susanna Gristina Chapter 16. Transport and Tourism Relationship; Francesca Pellegrino Chapter 17. Connecting Locals and Visitors: The Case of Street Food; Manuela Pilato, Marco Platania, and Seraphin Hugues Chapter 18. Tourism, Transport and Sustainability; Francesca Pellegrino Chapter 19. The Economic Resilience of the Urban Destination in Sicily (Italy); Platania Marco Chapter 20. Italy's Island Systems: Competitiveness in the Mediterranean Context; Giovanni Ruggieri and Patrizia Calò

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