Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté. Image fixe : sans médiation

Auteur(s) : Mukhida, Leila  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : Sensitive subjects [Texte imprimé] : the political aesthetics of contemporary German and Austrian cinema / Leila Mukhida

Publication : New York : Berghahn Books, 2021.

Description matérielle : x, 208 pages : illustrations ; 24 cm

Collection : Film Europa : German cinema in an international context ; volume 23

Lien à la collection : Film Europa 


Note(s) : Includes bibliographical references, filmography and index
"Both politically and aesthetically, the contemporary German and Austrian film landscape is a far cry from the early days of the medium, when critics like Siegfried Kracauer produced foundational works of film theory amid the tumult of the early twentieth century. Yet, as Leila Mukhida demonstrates in this innovative study, the writings of figures like Kracauer and Walter Benjamin in fact remain an undervalued tool for understanding cinematic production today. Through illuminating explorations of Haneke, Dresen, and other filmmakers of the post-reunification era, Mukhida develops an analysis centered on the experiences of cinema spectators, showing how medium-specific devices like lighting, sound, and mise-en-scène can help to cultivate political sensitivity"


Sujet(s) : Cinéma -- Allemagne -- Esthétique  Voir les notices liées en tant que sujet
Cinéma -- Autriche -- Esthétique  Voir les notices liées en tant que sujet
Cinéma et politique  Voir les notices liées en tant que sujet
Allemagne -- Au cinéma  Voir les notices liées en tant que sujet
Autriche -- Au cinéma  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  791.430 943 (23e éd.) = Cinéma - Europe centrale Allemagne  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9781789206302. - ISBN 1789206308. - ISBN 9781789206319 (erroné)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb46723716z

Notice n° :  FRBNF46723716 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : The Twenty-First-Century Worker Film: Workingman's Death (2004) / by Michael Glawogger ; and Karger (2007) / by Elke Hauck ; Radical Realisms: Angela Schanelec's Marseille (2004), Andreas Dresen's Halt Auf Freier Strecke (2011), and Gerhard Friedl's Hat Wolff Von Amerongen Konkursdelikte Begangen? (2004) ; Fragmented Stories for Fragmented Viewers: 71 Fragmente einer Chronologie des Zufalls (1994) and Code Inconnu: Récit incomplet de divers voyages (2000) / by Michael Haneke ; Sensitive Subjects: Shock and Distraction in Hundstage (2001) by Ulrich Seidl, and in Sehnsucht (2006) / by Valeska Grisebach.

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - libre-accès - Audiovisuel - Salle P - Médias audiovisuels, multimédias et cinéma 

1 partie d'exemplaire regroupée

791.430 943046 MUKH s
support : livre