Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Auteur(s) : Sokoloff, William W.  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : Political science pedagogy [Texte imprimé] : a critical, radical and utopian perspective / William W. Sokoloff

Publication : Cham : Palgrave Macmillan, copyright 2020

Description matérielle : 1 vol. (XVII-172 p.) ; 22 cm

Collection : Critical political theory and radical practice

Lien à la collection : Critical political theory and radical practice 


Note(s) : Includes bibliographical references
"The field of political science has not given sufficient attention to pedagogy. This book outlines why this is a problem and promotes a more reflective and self-critical form of political science pedagogy. To this end, the author examines innovative work on radical pedagogy such as critical race theory and feminist theory as well as more traditional perspectives on political science pedagogy. Bridging the divide between this research and scholarship on both teaching and learning opens the prospect of a critical, radical and utopian form of political science pedagogy. With chapters on Socrates, Frantz Fanon, Paulo Freire, Leo Strauss, Sheldon S. Wolin, e-learning, and a prison field trip, this book outlines a new path for political science pedagogy." - Provided by publisher's website


Sujet(s) : Science politique -- Étude et enseignement  Voir les notices liées en tant que sujet
Philosophie politique  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  320.07 (23e éd.) = Science politique - Enseignement et recherche  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 3030234894. - ISBN 9783030234898 (rel.)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb465838880

Notice n° :  FRBNF46583888 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Introduction: Political Science, Democratic Citizenship and the Displacement of Pedagogy ; Political Theory Pedagogy as Radical Practice ; Against the Socratic Method ; Teaching Political Theory at a Prison in South Texas ; Frantz Fanon's Subversive Pedagogy ; Teaching Political Theory ONLINE at a "Hispanic Serving Institution" ; Paulo Freire on Pedagogy and Revolution ; Conclusion: Silence, Voice and Political Resistance in the Classroom.

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - libre-accès - Droit, économie, politique - Salle N - Science politique 

1 partie d'exemplaire regroupée

320.07 SOKO p
support : livre