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Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : électronique

Titre(s) : Dealing art on both sides of the Atlantic, 1860-1940 [Texte électronique] / edited by Lynn Catterson

Publication : Boston : Brill, 2017

Description matérielle : 1 online resource (VI-330 p.) : ill.en coul.

Collection : Studies in the history of collecting & art markets ; Volume 2

Lien à la collection : Studies in the history of collecting & art markets (Online) 


Note(s) : Includes bibliographical references and index


Autre(s) auteur(s) : Catterson, Lynn. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Art -- Commerce -- États-Unis -- 20e siècle  Voir les notices liées en tant que sujet
Art -- Commerce -- Europe -- 19e siècle  Voir les notices liées en tant que sujet
Art -- Commerce -- Europe -- 20e siècle  Voir les notices liées en tant que sujet
Art -- Commerce -- États-Unis -- 19e siècle  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9789004342989. - ISBN 9004342982. - ISBN 9789004336971 (erroné) (hardback) (alk. paper)



Voir aussi : Publication alternative dans un autre support/format : Dealing art on both sides of the Atlantic, 1860-1940 [Texte imprimé], ISBN 9789004336971

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb455572725

Notice n° :  FRBNF45557272 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Chapter 1 Introduction; The Artist as Dealer; Chapter 2 The Many Hats of Mary Cassatt: Artist, Advisor, Broker, Tastemaker; Chapter 3 The Misses Williams in Salem and Rome; Dealers Shaping and Influencing Taste; Chapter 4 "A Public-Spirited Merchant" Samuel P. Avery, Art Dealer, Advisor, Philanthropist; Chapter 5 Dealing with Cubism: Daniel-Henry Kahnweiler's Perilous Internationalism; Supply Created by Dealer; Chapter 6 Charles Mather Ffoulke and the Market for Tapestries in Late Nineteenth-Century America
Chapter 7 The Art Dealer and the Devil: Remarks on the Relationship of Elia Volpi and Wilhelm von BodeDemand Created by Dealers; Chapter 8 An Imaginary Italy on the Shores of Florida: Paul Chalfin, Vizcaya and the International Market for Italian Decorative Arts in 1910s; Chapter 9 Selling French Modern Art on the American Market: César de Hauke as Agent of Jacques Seligmann & Co., 1925-1940; The Role of Photographs in the Selling of Art; Chapter 10 Stefano Bardini and C.F. Walker, His London Agent
Chapter 11 Surrogates and Intermediaries: The Informational Role of Photographs in the Art MarketThe Bureaucratic Network; Chapter 12 A Lesson in Loopholes: Stefano Bardini, and the Export of the Botticelli Frescoes from Villa Lemmi; List of Illustrations; List of Contributors; Index

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Document numérique : 

1 partie d'exemplaire regroupée

ACQNUM-111091
support : document électronique dématérialisé