Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Titre(s) : The Oxford handbook of algorithmic music [Texte imprimé] / edited by Alex McLean and Roger T. Dean

Publication : New York : Oxford university press, copyright 2018

Description matérielle : xi, 694 pages ; 26 cm

Collection : [Oxford handbooks]

Lien à la collection : Oxford handbooks 


Note(s) : Includes bibliographical references and index


Autre(s) auteur(s) : McLean, Alex (1975-....). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Dean, Roger Thornton (1948-....). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Algorithmes  Voir les notices liées en tant que sujet
Composition musicale assistée par ordinateur  Voir les notices liées en tant que sujet
Musique -- Anthropologie  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  781.34 (23e éd.) = Composition par ordinateur (musique)  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9780190226992. - ISBN 0190226994. - ISBN 9780190227012 (erroné)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb45512107d

Notice n° :  FRBNF45512107 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Part I :. Grounding algorithmic music. ; Musical algorithms as tools, languages, and partners : A perspective / / Alex McLean and Roger T. Dean ; ; Algortihmic music and the philosophy of time / / Julian Rohrhuber ; ; Action and perception : Embodying algorithms and the extended mind / / Palle Dahlstedt ; ; Origins of algorithmic thinking in music / / Nick Collins ; ; Algorithmic thinking and Central Javanese gamelan / / Charles Matthews ; ; Perspectives on Practice A.. Thoughts on composing with algorithms / / Laurie Spiegel ; ; Mexico and India : Diversifying and expanding in the live coding commmunity / / Alexandra Cárdenas ; ; Deautomatization of breakfast perceptions / / Renate Wieser ; ; Why do we want our computers to improvise? / / George E. Lewis.
Part II :. What can algorithms in music do? ; Compositions created with constraint programming / / Torsten Anders ; ; Linking sonic aesthetics with mathematical theories / / Andrew J. Milne ; ; The machine learning algorithm as creative musical tool / / Rebecca Fiebrink and Baptiste Caramiaux ; ; Biologically inspired and agent-based algorithms for music / / Alice Eldridge and Oliver Bown ; ; Performing with patterns of time / / Thor Magnusson and Alex McLean ; ; Computational creativity and live algorithms / / Geraint Wiggins and Jamie Forth ; ; Tensions and techniques in live coding performance / / Charles Roberts and Graham Wakefield ; ; Perspectives on Practice B.. When algorithms meet machines / / Sarah Angliss ; ; Notes on pattern synthesis : 1983 to 2013 / / Mark Fell ; ; Performing algorithms / / Kristin Grace Erickson.
Part III :. Purposes of algorithms for the music maker. ; Network music and the algorithmic ensemble / / David Ogborn ; ; Sonification [does not equal] music / / Carla Scaletti ; ; Colour is the keyboard : Case studies in transcoding visual to sonic / / Margaret Schedel ; ; Designing interfaces for musical algorithms / / Jamie Bullock ; ; Ecooperatic music game theory / / David Kanaga ; ; Algorithmic spatialization / / Jan C. Schacher ; ; Perspectives on Practice C.. Form, chaos, and the nuance of beauty / / Mileece I'Anson ; ; Beyond me / / Kaffe Matthews ; ; Perspective on practice / / Jan Beran ; ; Thoughts on an algorithmic practice / / Warren Burt.
Part IV :. Algorithmic culture. ; The audience reception of algorithmic music / / Mary Simoni ; ; Technology, creativity, and the social in algorithmic music / / Christopher Haworth ; ; Algorithms and computation in music education / / Andrew Brown ; ; (Micro)Politics of algorithmic music : Towards a tactical media archaeology / / Geoff Cox and Morten Riis ; ; Algorithmic music for mass consumption and universal production / / Yuli Levtov ; ; Perspectives on Practice D.. Algorithmic trajectories / / Alex McLean and Roger T. Dean.

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - libre-accès - Audiovisuel - Salle P - Musique 

1 partie d'exemplaire regroupée

786.76 MCLE o
support : livre