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Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Auteur(s) : Lenoir, Timothy (1948-....)  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Caldwell, Luke  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : The military-entertainment complex [Texte imprimé] / Tim Lenoir, Luke Caldwell

Publication : Cambridge, [Massachusetts] ; London : Harvard university press, 2018

Description matérielle : 265 pages : ill. ; 21 cm

Collection : MetaLABprojects

Lien à la collection : MetaLABprojects 


Note(s) : Includes bibliographical references
"With the rise of drones and computer-controlled weapons of war, comparisons between war and video games have multiplied. The authors trace how the realities of war are represented in popular entertainment. In the early days of the video game industry personnel and expertise flowed from contractors building military simulations to game companies; in a middle period the military drew significantly on the booming game industry to train troops; now in our cultural present media corporations and the military draw upon one another cyclically to predict the future of warfare. The book argues that commercial video wargame franchises commodified and marketed the weapons, tactics, and threat scenarios of the Pentagon's War on Terror. Many of the best-selling video games (and television and films) of the last five years depict small special forces units that can deploy at a moment's notice anywhere in the world against non-traditional enemies. This intermediation of media forms within the military-entertainment complex has shaped the popular imaginary of war in the post 9/11 era and has naturalized the Pentagon's vision of a new American way of warfare."


Sujet(s) : Jeux de guerre (jeux vidéo) -- États-Unis -- Histoire  Voir les notices liées en tant que sujet
Guerre électronique -- États-Unis -- Histoire  Voir les notices liées en tant que sujet
Industrie -- Informatique -- États-Unis -- Histoire  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  306.460 973 (23e éd.) = Technologies (sociologie) - États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9780674724983. - ISBN 0674724984

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb45472171k

Notice n° :  FRBNF45472171 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Induction : the military-entertainment complex and the contemporary war imaginary ; From Battlezone to America's Army : the Defense Department and the game industry ; Creating repeat consumers : epic realism and the birth of the wargame franchise ; Coming to a screen near you : the RMA and affective entertainment ; Press X to hack : cyberwar and videogames ; Discharge : counter-wargaming in Spec Ops: the Line.

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