Notice bibliographique

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Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Titre(s) : Star Wars and the history of transmedia storytelling [Texte imprimé] / edited by Sean Guynes and Dan Hassler-Forest

Publication : Amsterdam : Amsterdam university press, 2018
Diffusion/distribution : Chicago, [Illinois] : University of Chicago press (diffusion/distribution)

Description matérielle : 328 pages : illustrations ; 24 cm

Collection : Transmedia ; 3

Lien à la collection : Transmedia 


Note(s) : Includes bibliographical references and index
Star Wars has reached more than three generations of casual and hardcore fans alike, and as a result many of the producers of franchised Star Wars texts (films, television, comics, novels, games, and more) over the past four decades have been fans-turned-creators. Yet despite its dominant cultural and industrial positions, Star Wars has rarely been the topic of sustained critical work. 'Star Wars and the History of Transmedia Storytelling' offers a corrective to this oversight by curating essays from a wide range of interdisciplinary scholars in order to bring Star Wars and its transmedia narratives more fully into the fold of media and cultural studies. The collection places Star Wars at the center of those studies' projects by examining video games, novels and novelizations, comics, advertising practices, television shows, franchising models, aesthetic and economic decisions, fandom and cultural responses, and other aspects of Star Wars and its world-building in their multiple contexts of production, distribution, and reception. In emphasizing that Star Wars is both a media franchise and a transmedia storyworld, 'Star Wars and the History of Transmedia Storytelling' demonstrates the ways in which transmedia storytelling and the industrial logic of media franchising have developed in concert over the past four decades, as multinational corporations have become the central means for subsidizing, profiting from, and selling modes of immersive storyworlds to global audiences. By taking this dual approach, the book focuses on the interconnected nature of corporate production, fan consumption, and transmedia world-building


Autre(s) auteur(s) : Guynes, Sean. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Hassler-Forest, Dan (1973-....). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Star wars (film ; série)  Voir les notices liées en tant que sujet
Star wars (film ; série) -- Dans les médias  Voir les notices liées en tant que sujet
Produits dérivés (marketing)  Voir les notices liées en tant que sujet
Transmédia -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  791.437 2 (23e éd.) = Cinéma - Film particulier  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9789462986213. - ISBN 9462986215

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb453639066

Notice n° :  FRBNF45363906 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



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