Notice bibliographique
- Notice
Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : électronique
Titre(s) : Handbook of the English novel of the twentieth and twenty-first centuries / edited by Christoph Reinfandt [Texte électronique]
Publication : Berlin ; Boston : De Gruyter, [2017]
Description matérielle : 1 ressource dématérialisée
Collection : De Gruyter reference
Handbooks of English and American studies ; Volume 5
Note(s) : Description d'après la notice de la version imprimée.. - Comprend des références bibliographiques
This series has been designed to offer students and researchers a compact means of
orientation in their study of Anglophone literary texts. Each volume will introduce
readers to current concepts and methodologies, as well as academic debates, by combining
theory with text analysis and contextual anchoring
La pagination de l'édition imprimée correspondante est de : 614 pages
Autre(s) auteur(s) : Reinfandt, Christoph (1964-....). Éditeur scientifique
Indice(s) Dewey :
823.914 09 (23e éd.) = Roman de langue anglaise - 1945-1999 - Histoire et critique
Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9783110369489
Identifiant de la notice : ark:/12148/cb45263668r
Notice n° :
FRBNF45263668
(notice reprise d'un réservoir extérieur)
Table des matières : Introduction ; Systematic questions. Christoph Bode: The English novel as a distinctly
modern genre ; Alissa G. Karl: The novel in the economy, 1900 to the present ; Christoph
Reinfandt: Genres: the novel between artistic ambition and popularity ; Ingrid Hotz-Davies:
Gender: performing politics in prose? performativity, masculinity, feminism, queer
; Dirk Wiemann: The burden of representation: Reflections on class, ethnicity and
the twentieth-century British novel ; Close readings. Russell West-Pavlov: Joseph
Conrad, Heart of Darkness (1899/1902) ; Dirk Vanderbeke: James Joyce, Ulysses (1922)
; Ralf Schneider: E. M. Forster, A Passage to India (1924) ; Timo Müller: Virginia
Woolf, To the Lighthouse (1927) ; Anya Heise-von der Lippe: Aldous Huxley, Brave
New World (1932) ; Ingo Berensmeyer: Henry Green, Party Going (1939) ; Dirk Van
Hulle: Samuel Beckett, Molloy, Malone Dies and The Unnamable (1951,1958) ; Lars Eckstein:
Sam Selvon, The Lonely Londoners (1956) ; Alice R