Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Titre(s) : Child psychology [Texte imprimé] : a handbook of contemporary issues / [edited] by Lawrence Balter and Catherine Tamis-LeMonda

Édition : 3e éd.

Publication : New York (N.Y.) : Routledge, 2016

Description matérielle : 1 vol. (XVI-505 p.) : ill. ; 26 cm

Comprend : Part I: Infancy ; A biopsychosocial model of self-regulation in infancy / Susan D. Calkins, Nicole B. Perry, and Jessica M. Dollar ; Parental sensitivity and infance attachment / Esther M. Leerkes, Lindsey Gedaly, and Jinni Su ; Language acquisition: From words to world and back again / Amy Pace, Dani F. Levine, Giovanna Morini, Kathy Hirsh-Pasek, and Roberta Michnick Golinkoff ; Establishing cognitive organization in infancy: From perceptual grouping of objects to social classification of faces / Paul C. Quinn ; Infant origins of social cognition / Sheila Krogh-Jespersen and Amanda Woodward ; Part II: Childhood ; Self-regulation in early childhood: Theory and measurement / Michael J. Sulik, M. Paula Daneri, Alyssa I. Pintar-Breen, and Clancy Blair ; Sibling and peer relationships in early childhood / Amandaa Aldercotte, Naomi White, and Claire Hughes ; Objects, conversations, and young children's learning about science technology, engineering, and mathematics (STEM) / David H. Uttal, Catherine A. Haden, Maria Marcus, and Erin A. Jant ; Children's dynamic gender identities: Cognition, context, and culture / May Ling Halim, Kristina M. Zosuls, Diane N. Ruble, Catherine S. Tamis-LeMonda, Seunghee Amy Baeg, Abigail S. Walsh, and Keith H. Moy ; Emotion-related self-regulation, and children's social, psychological, and academic functioning / Nancy Eisenberg, Tracy L. Spinrad, and Carlos Valiente ; Part III: Adolescence ; Peer relationships in cultural context / Erika Y. Niwa, Leoandra Onnie Rogers, and Niobe Way ; Adolescent decision making and risk taking / Natasha Duell, Grace Icenogle, and Laurence Steinberg ; Morality, context, and development / Kelly Lynn Mulvey, Aline Hitti, Judith G. Smetana, and Melanie Killen ; Ethnic-racial identity: Conceptualization, development, and youth adjustment / Adriana J. Umaña-Taylor ; Social aggression and digital communication in adolescence / Marion K. Underwood and Samuel E. Ehrenreich ; Part IV: Ecological influences ; A family systems approach to examining young children's social development / Jenessa L. Malin, Natasha J. Cabrera, Elizabeth Karberg, and Katrina Taschman ; Neighborhood context and child development / Elizabeth A. Shuey, Tama Leventhal, Margaret Elliott, and Véronique Dupéré ; Egalitarian socialization in ethnically diverse families: Liberty and justice for all / Diane L. Hughes, Juan Del Toro, and Jason R. D. Rarick ; Risk and resilience in child development / Ann S. Masten and Madelyn H. Labella ; Digital game features and play contexts: Impact on learning and development / Daphne Bavelier and Lori M. Takeuchi ; Money, time, and peers in antipoverty programs / Hirokazu Yoshikawa, Ana María Nieto, Teresa Eckrich Sommer, P. Lindsay Chase-Lansdale, Thomas S. Weisner, and Owen Senders.

Note(s) : Bibliogr. en fin de chapitres. Index
This third edition of Child Psychology continues the tradition of showcasing cutting-edge research in the field of developmental science, including individual differences, dynamic systems and processes, and contexts of development. While retaining a similar structure to the last edition, this revision consists of completely new content with updated programmatic research and contemporary research trends and interests. -- from back cover


Autre(s) auteur(s) : Balter, Lawrence. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Tamis-LeMonda, Catherine Susan (1958-....). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Enfants -- Psychologie  Voir les notices liées en tant que sujet
Enfants -- Développement  Voir les notices liées en tant que sujet
Adolescents -- Psychologie  Voir les notices liées en tant que sujet
Parents et enfants -- Psychologie  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  155.4 (23e éd.) = Psychologie de l'enfant  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9781848724822. - ISBN 1848724829. - ISBN 9781848724839. - ISBN 1848724837. - ISBN 9781315764931 (erroné) (br.)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb452174475

Notice n° :  FRBNF45217447 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - libre-accès - Philosophie, histoire, sciences de l'homme - Salle K - Psychologie, psychanalyse 

1 partie d'exemplaire regroupée

155.4 BALT c
support : livre