Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Titre(s) : The convergence of K-12 and higher education [Texte imprimé] : policies and programs in a changing era / Christopher P. Loss, Patrick J. McGuinn, editors

Publication : Cambridge, Mass. : Harvard Education press, cop. 2016

Description matérielle : 296 pages : ill. ; 24 cm

Collection : Educational innovations series

Lien à la collection : Educational innovations series 


Comprend : Framing convergence / Christopher P. Loss and Patrick J. McGuinn ; Governance as a source of sector convergence in a changing sociopolitical landscape / Kevin J. Dougherty and Jeffrey R. Henig ; From helping the poor to helping the middle class: the convergence of federal K-12 and higher education funding policy since 1965 / Adam R. Nelson and Nicholas M. Strohl ; Individuality or community?: bringing assessment and accountability to K-16 education / Arnold F. Shober ; Teacher policy under the ESEA and the HEA: a convergent trajectory with an unclear future / Dan Goldhaber and Nate Brown ; Institutional assessment and accountability / Luciana Dar ; College for all and the convergence of high school and community college / James Rosenbaum, Caitlin Ahearn, Chenny Ng, and Jiffy Lansing ; College access and opportunity / Donnell Butler ; Preparing students for college: common core and the promises and challenges of convergence / Josipa Roksa ; Technology and education in the United States: policy, infrastructure, and sociomaterial practice / June Ahn and Bradley Quarles ; Going global: how US K-16 education is shaped by "the rest of the world" / Cynthia Miller-Idriss ; The future of convergence / Patrick J. McGuinn and Christopher P. Loss

Note(s) : Includes bibliographical references and index
This edited volume looks at the various forces that are contributing to a convergence between the K-12 and higher education sector


Autre(s) auteur(s) : Loss, Christopher P.. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
McGuinn, Patrick J.. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Éducation et État -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet
Enseignement -- Réforme -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9781612509822. - ISBN 1612509827. - ISBN 9781612509839. - ISBN 1612509835

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb45186343j

Notice n° :  FRBNF45186343 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée