Notice bibliographique

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Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Auteur(s) : Green, Donald P.  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Gerber, Alan S.  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : Get out the vote [Texte imprimé] : how to increase voter turnout / Donald P. Green and Alan S. Gerber

Édition : 3rd ed.

Publication : Washington, D.C. : Brookings Institution Press, cop. 2015

Description matérielle : ix, 225 p. : ill ; 23 cm

Comprend : Introduction : why voter mobilization matters ; Evidence versus received wisdom ; Door-to-door canvassing ; Leaflets and signage ; Direct mail ; Commercial phone banks, volunteer phone banks, and robo calls ; Electronic mail, social media, and text messaging ; Using events to draw voters to the polls ; Using mass media to mobilize voters ; Voter registration and voter turnout ; Strategies for effective messaging ; What works, what doesn't, and what's next ; Appendixes. Meta-analysis of door-to-door canvassing experiments ; Meta-analysis of direct mail experiments ; Meta-analysis of phone-calling experiments.

Note(s) : Includes bibliographical references and index.
Analyzes methods for targeting potential supporters and getting them to the polls, especially in smaller-scale political contests.


Sujet(s) : Campagnes électorales -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  324.709 73 (23e éd.) = Conduite des campagnes électorales - États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9780815725688 (pbk.) (alk. paper). - ISBN 081572568X (pbk.) (alk. paper). - ISBN 9780815725695 (erroné) (epub). - ISBN 9780815726852 (erroné) (pdf)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb450131471

Notice n° :  FRBNF45013147 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



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Tolbiac - Haut-de-jardin - Droit, économie, politique - Salle D - Science politique 

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324.7 GREE g
support : livre