Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : électronique

Titre(s) : Indigenist african development and related issues [Texte électronique] : towards a transdisciplinary perspective / edited by Akwasi Asabere-Ameyaw, Jophus Anamuah-Mensah, George Sefa Dei and Kolawole Raheem

Publication : Rotterdam : Sense, 2014

Description matérielle : 1 online resource (1 ressource en ligne)

Collection : Anit-colonial educational perspectives for transformative change


Note(s) : Titre de l'écran-titre (visionné le 19 septembre 2014). - Comprend des références bibliographiques
There is no term so heavily contested in social science literature/nomenclature than 'Development'. This book brings Indigenous perspectives to African development. It is argued that contrary to development as we know it not working, a greater part of the problem is that conventional development approaches that work have in fact not truly been followed to the letter and hence the quagmire. All this is ironic since everything we do about our world is development. So, how come there is 'difficult knowledge' when it comes to learning from what we know, i.e., what local peoples do and have done for centuries as a starting point to reconstructing and reframing 'development'? In getting our heads around this paradox, we are tempted to ask more questions. How do we as African scholars and researchers begin to develop 'home-grown solutions' to our problems? How do we pioneer new analytical systems for understanding our communities and offer a pathway to genuine African development, i.e., Indigenist African development? (see also Yankah, 2004). How do we speak of Indigenist development mindful of global developments and entanglements around us? Can we afford to pursue development still mired in a 'catch up' scenario? Are we in a race with the development world and where do we see this race ending or where do we define as the 'finishing line'? A Publication of the Centre for School and Community Science and Technology Studies [SACOST], University of Education, Winneba, Ghana


Autre(s) auteur(s) : Dei, George Jerry Sefa (1954-....)  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Asabere-Ameyaw, Akwasi. Fonction indéterminée  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Anamuah-Mensah, J. Fonction indéterminée  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Raheem, Kolawole. Fonction indéterminée  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Développement économique -- Société -- Afrique  Voir les notices liées en tant que sujet
Ethnosciences -- Afrique  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  306.430 96 (23e éd.) = Éducation (sociologie) - Afrique  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9789462096592

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb44723604d

Notice n° :  FRBNF44723604 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Localiser ce document(1 Exemplaire)

Document numérique : 

1 partie d'exemplaire regroupée

ACQNUM-105370
support : document électronique dématérialisé