Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : électronique

Titre(s) : Educating health professionals [Texte électronique] : becoming a university teacher / edited by Stephen Loftus, Tania Gerzina, Joy Higgs, Megan Smith, and Elaine Duffy

Publication : Rotterdam : Sense Publishers, [2013]

Description matérielle : 1 ressource dématérialisée

Collection : Practice, education, work and society ; volume 8


Note(s) : Includes bibliographical references
This book is for health professionals who are becoming involved in the education of people entering their professions. It introduces many of the challenges that educators must engage with in the twenty-first century; challenges that will preoccupy our attention for many years to come. The world of professional practice in healthcare is changing and the education we provide to prepare people for that practice is also changing. How do we prepare professional practitioners for this changing world? How do we prepare them for the changes that are yet to come? What challenges and changes do they need to be aware of? How do we prepare educators both academics and workplace educators for these challenges? This volume opens up and articulates the issues we face in preparing people to enter the contemporary world of healthcare. Experienced educators should also find much of interest in these pages. Practice-based education provides an overarching framework for consideration of the issues involved. There are five sections in the book: - Section 1: Introduction - Section 2: Health Professional Education in Context - Section 3: Teaching and Research - Section 4: Case Studies - Section 5: Future Directions


Autre(s) auteur(s) : Loftus, Stephen. Fonction indéterminée  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Gerzina, Tania. Fonction indéterminée  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Higgs, Joy. Fonction indéterminée  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Smith, Megan (Associate professor of community health). Fonction indéterminée  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Duffy, Elaine. Fonction indéterminée  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Médecine -- Étude et enseignement  Voir les notices liées en tant que sujet
Professeurs de médecine -- Orientation professionnelle  Voir les notices liées en tant que sujet
Orientation professionnelle  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  610.71 (23e éd.) = Médecine et santé - Enseignement  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9789462093539

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb44723509v

Notice n° :  FRBNF44723509 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Section 1: Introduction ; Section 2: Health Professional Education in Context ; Section 3: Teaching and Research ; Section 4: Case Studies ; Section 5: Future Directions.

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Document numérique : 

1 partie d'exemplaire regroupée

ACQNUM-105275
support : document électronique dématérialisé