• Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : électronique

Auteur(s) : CESE Conference (2009 ; La Palma)  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : PISA under examination [Texte électronique] : changing knowledge, changing tests, and changing schools / edited by Miguel A. Pereyra, Hans-Georg Kotthoff, Robert Cowen

Publication : Rotterdam : Sense Publishers, cop. 2011

Description matérielle : 1 online resource (1 ressource en ligne (xii, 334 p.))

Collection : Comparative and international education : adiversity of voices


Note(s) : Issu d'un symposium international intitulé "PISA under examination : changing knowledge, changing tests, and changing schools" tenu du 23 au 26 novembre 2009 au Teatro Chico à La Palma, organisé par Comparative Education Society in Europe (CESE). - Comprend des réf. bibliogr. à la fin des chap. - Titre de la page de titre de la ressource électronique (MyiLibrary, visionné le 16 mai 2013).


Autre(s) auteur(s) : Pereyra, Miguel A. (1950-....). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Kotthoff, Hans-Georg. Fonction indéterminée  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Cowen, Robert. Fonction indéterminée  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Comparative Education Society in Europe. Fonction indéterminée  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Autre(s) forme(s) du titre : 
- Autre forme du titre : Programme for International Student Assessment under examination


Sujet(s) : Évaluation du système scolaire  Voir les notices liées en tant que sujet
Évaluation  Voir les notices liées en tant que sujet
Programme international pour le suivi des acquis des élèves  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9789460917400

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb44723313j

Notice n° :  FRBNF44723313 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Part 1. ; Pisa Under Examination /Changing Knowledge, Changing Tests, and Changing SchoolsMiguel A. Pereyra, Hans-Georg Kotthoff and Robert CowenSection I ; The comparative challenges of the OECD PISA programme /Pisa As a Political InstrumentOne History Behind the Formulating of the PISA ProgrammeUlf P. Lundgren ; Pisa /Numbers, Standardizing Conduct, and the Alchemy of School SubjectsThomas S. Popkewitz ; Constructing the OECD Programme for International Student Assessment /Clara Morgan ; The Dissatisfaction of the Losers /Pisa Public Discourse in Ibero-American CountriesAntonio BolívarSection II ; Pisa and School Knowledge /The Context for Interpreting Pisa Results in the USANegativism, Chauvinism, Misunderstanding, and the Potential to Distort the Educational Systems of NationsDavid C. Berliner ; Pisa, International Comparisons, Epistemic Paradoxes /David Scott
Competencies Vs. Interculturalty. Student Exchanges in the Age of Pisa1 /Donatella Palomba, Anselmo R. Paolone and Anselmo R. PaoloneSection III ; The Assessment of Pisa, School Effectiveness and the Socio-Cultural Dimension /The Introduction of State-Wide Exit ExaminationsEmpirical Effects on Math and English Teaching in German Academically Oriented Secondary SchoolsKatharina Maag Merki ; The Pisa Girls and Ticking the Boxes /An Examination of Students' Perspectives on Pisa TestingGerry Mac Ruairc ; From the Appealing Power of Pisa Data to the Delusions of Benchmarking /Does that Challenge Any Evaluation of Educational Systems?Marie Duru-Bellat ; Are You on the Educational Production Frontier? Some Economic Insights on Efficiency From Pisa /Javier Salinas and Daniel SantínSection IV ; Pisa and the Immigrant Student Question /Pisa's Potential for Analyses of Immigrant Students' Educational SuccessThe German Case
Aileen Edele and Petra Stanat ; Why Do the Results of Immigrant Students Depend So Much on Their Country of Origin and so Little on Their Country of Destination? /Julio CarabañaSection V ; Extreme Visions of Pisa /Education Politics and ContingencyBelief, Status and Trust Behind the Finnish PISA MiracleHannu Simola and Risto Rinne ; Concepts, Cultures and Comparisons /PISA and the Double German Discontentment1Daniel Tröhler ; Coda /Robert Cowen

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Document numérique : 

1 partie d'exemplaire regroupée

ACQNUM-105079
support : document électronique dématérialisé