• Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : électronique

Auteur(s) : Woolley, Gary  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : Reading comprehension [Texte électronique] : assisting children with learning difficulties / Gary Woolley

Publication : Dordrecht ; New York : Springer, [2011], cop. 2011

Description matérielle : 1 ressource dématérialisée

Note(s) : Includes bibliographical references (pages 221-250) and index
This book examines the complex nature of reading comprehension. It introduces a model for classifying reading comprehension based on an expanded Simple View of Reading. Issues related to assessment, diagnosis, and remediation of reading comprehension difficulties are discussed and translated into clear recommendations to inform reading intervention design and practice. The book gives an informed understanding as to why reading comprehension is difficult for some children with learning disabilities and ADHD, autism, language difficulties and dyslexia. From literacy research, the book develops a deeper understanding of thinking processes that facilitate comprehension at the word, discourse, and metacognitive levels. Children will benefit from the introduction of evidence-based methods for teaching reading comprehension using structured multiple-strategy frameworks.


Sujet(s) : Lecture -- Aspect cognitif -- Étude et enseignement  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9789400711747

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb44720902t

Notice n° :  FRBNF44720902 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : 1. Reading difficulties ; 2. Reading comprehension ; 3. Cognitive architecture ; 4. Language processing ; 5. Word level and discourse processing of text ; 6. Visualisation ; 7. Using inferences and strategic processing ; 8. Dynamic processing in and between texts ; 9. Motivation ; 10. Self-regulation, metacognition and engagement ; 11. Comprehension is strategic ; 12. Multiple strategy frameworks ; 13. Supporting learning ; 14. Assessment and comprehension.

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Document numérique : 

1 partie d'exemplaire regroupée

ACQNUM-102668
support : document électronique dématérialisé