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Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : électronique

Titre(s) : 15. Internationales Stuttgarter Symposium [Texte électronique] : Automobil- und Motorentechnik / Michael Bargende, Hans-Christian Reuss, Jochen Wiedemann Hrsg.

Titre d'ensemble : Automobil- und Motorentechnik

Édition : Online-ausg

Publication : Wiesbaden : Springer Fachmedien Wiesbaden, 2015

Description matérielle : Online-Ressource (1 online resource (1577 p.))

Collection : Proceedings ; v. 0
EBL-Schweitzer


Note(s) : Print version record.
WELCOME; RESEARCH AND DEVELOPMENTIN AUTOMOTIVE AND ENGINE TECHNOLOGY; INDEX - Volume 1; SPEAKERS, CHAIRPERSONS - Volume 1; INDEX - Volume 2; SPEAKERS, CHAIRPERSONS - Volume 2; Formula 1: The Show must go on?; The Audi V6 TDI for Le Mans; Anti-combustion deposit fuel developmentfor 2009 Toyota Formula One racing engine; PERSIST - A scalable software architecturefor the control of diverse automotive hybridtopologies; Predictive operation strategy forhybrid vehicles; Concept analysis & system design of a hybridelectric vehicle with virtual test driving ; Operating strategy for optimized CO2 and NOx emissions of diesel-enginemild-hybrid vehiclesEinführung in das Geschäftsfeld Automotiveam Fraunhofer IPA; Electrochemical capacitors forelectromobility: A review; Nanocarbons in aluminium alloys forautomotive applications - Advantages, challenges and outlook; MBS-integrated control of longitudinaland lateral dynamics for riding comfortsimulation; Advanced model-based control functions todesign the longitudinal vehicle dynamics inpassenger cars ; Methodological approaches for thedevelopment of a test facility to representsystem dynamic aspects in automotiveengineeringA methodology for the optimized design of an E/E architecture component platform; EcoGuru - A system for the integratedmanagement of electrified mobility systems; Security in vehicle networks of connectedcars; Advantages and challenges of lean operationof two-stroke engines for hand-held powertools; Quality characteristics of hydraulic injection quantity measurements - Transferability of non-engine tests to real systems ; Software system control of a dual-injection system for future emission standardsProduct development at Opel - A synthesis of CAE and test; Uncompromised design - Changing thevehicle development process to meet risingdesign and engineering requirements; Porsche vehicle dynamics development - Virtual approval of car model derivatives in collaboration with road testing; Advanced diesel technology to meet multi-dimensional challenges of the diesel engine; Untersuchungen zur Zylinderabschaltungan einem Dieselmotor für den Einsatz in mobilen Arbeitsmaschinen ; Investigations in using higher FAME-blends in DI-CR-DieselenginesMachining technologies for multi-materials; Joining technologies for multi-material-design; Multi-material design for the optimization of the automotive production process; Highest measurement and calibrationperformance through cooperation of OEM, Tier1, C, Tool-Supplier; ETAS LABCAR-XiL: Bridging the gap between development phases by harmonizing concepts and tools; Experimental and numerical study of windnoise caused by cowl area on Volvo XC60; On the aerodynamic performance of two Silver Arrows from the thirties ; Upgrade of the full-scale aeroacoustic windtunnel of Stuttgart University by FKFS ; Das Mobilitätsverhalten in unserer Gesellschaft wandelt sich und mit ihm die Anforderungen an das Kraftfahrzeug. In Zeiten von Klimawandel durch steigende Luftverschmutzung, Verknappung und Verteuerung fossiler Energien aber auch zunehmender Digitalisierung verändern sich die aktuellen Fahrzeugkonzepte und entwickeln sich weiter. Das Auto der Zukunft muss sparsam, umweltfreundlich, sicher, komfortabel, digital vernetzt und automatisiert sein. Gleichzeitig soll es das Bedürfnis nach Individualität erfüllen, den Fahrer emotional ansprechen und so den Reiz erzeugen, das Fahrzeug sein Eigen nennen


Autre(s) auteur(s) : Bargende, Michael (1956-....). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Reuss, Hans-Christian. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Wiedemann, Jochen. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Ingénierie  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  629.23 (23e éd.) = Véhicules motorisés terrestres, cycles (ingénierie) - Conception, matériaux, construction  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9783658088446

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb44712228v

Notice n° :  FRBNF44712228 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



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Document numérique : 

1 partie d'exemplaire regroupée

ACQNUM-93994
support : document électronique dématérialisé