Notice bibliographique
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Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : électronique
Titre(s) : Management models for corporate social responsibility [Texte électronique] / Jan Jonker, Marco Witte, editors
Publication : Berlin, Heidelberg : Springer Berlin Heidelberg : Springer e-books, 2006
Description matérielle : 1 online resource
Collection : Business and Economics (Springer-11643)
Note(s) : Titre provenant de la page de titre du document numérisé. - Numérisation de l'édition de Berlin ; Heidelberg : Springer, 2006
Fichier PDF.
In recent years the field of Corporate Social Responsibility (CSR) has impressively
progressed. This has resulted in a number of tried and tested management models -
models that have demonstrated added value in everyday organisational practice. This
book harvests this experience leading to an accessible and readable volume with an
overview of those models in a hands-on manner. In total more than forty models from
around the world are brought together. Each contribution is structured around one
central figure while describing concisely the nature, the use, actual experiences
and some do's and don'ts of CSR. The book is written for a managerial and consultants
audience, people that have to deal with CSR in everyday practice
Autre(s) auteur(s) : Witte, Marco de (1959-....)
Jonker, Jan (1954-....). Fonction indéterminée
Sujet(s) : Éthique des affaires
Responsabilité sociétale
Société industrielle
Indice(s) Dewey :
650 (23e éd.) = Gestion et services auxiliaires ; 174.4 (23e éd.) = Éthique des affaires
Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9783540332473
Identifiant de la notice : ark:/12148/cb44686473g
Notice n° :
FRBNF44686473
(notice reprise d'un réservoir extérieur)