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Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : électronique

Titre(s) : Retailing in the 21st century [Texte électronique] : current and future trends / Manfred Krafft, Murali K. Mantrala (editors)

Titre d'ensemble : Springer e-books

Publication : Berlin ; New York, NY : Springer, cop. 2006

Description matérielle : 1 online resource (xi, 413 pages)

Note(s) : Includes bibliographical references. - Print version record.
Retailing in the new millennium stands as an exciting, complex and critical sector of business in most developed as well as emerging economies. Today, the retailing industry is being buffeted by a number of forces simultaneously, e.g., increasing competition within and across retailing formats, the growth of online retailing, the advent of {u2018}radio frequency identification{u2019} (RFID) technology, the explosion in customer-level data availability, the global expansion of major retail chains like Wal-Mart and METRO Group and so on. Making sense of it all is not easy but of vital importance to retailing practitioners, analysts and policymakers. With crisp and insightful contributions from some of the world{u2019}s leading experts in retailing, Retailing in the 21st Century offers in one book a compendium of state-of-the-art, cutting-edge knowledge to guide successful retailing in the new millennium


Autre(s) auteur(s) : Krafft, Manfred. Fonction indéterminée  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Mantrala, Murali K.. Fonction indéterminée  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Commerce de détail -- Gestion  Voir les notices liées en tant que sujet
Commerce de détail  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  658.87 (23e éd.) = Circuits de distribution (gestion)  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9783540284338

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb44684898f

Notice n° :  FRBNF44684898 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Overview. Introduction: Retail Success and Key Drivers ; Retailing in the Global World: Case Study of Metro. Global, Environmental, and Market Tends: Global Trends: Retail Trends in Europe ; Trends in U.S. Retailing ; Trends in Retailing in East Asia. Environmental Trends: Future Store Technologies and Their Impact on Grocery Retailing ; The Third Wave of Marketing Intelligence ; Applications of Intelligent Technologies in Retail Marketing ; New Automated Checkout Systems. Market Trends: Understanding Retail Customers ; Future Trends in Multi-channel Retailing ; Retail Competition. Trends in Retail Management: People: New Challenges in Retail Human Resource Management. Product: Retail Assortment: More Is Not Better ; Out-of-Stock: Reactions, Antecedents, Management Solutions, and a Future Perspective. Pricing: Recent Trends and Emerging Practices in Retailer Pricing ; Retail Pricing ; Higher Profits Through Improved Pricing Processes. Distribution (Place): Current Status

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Document numérique : 

1 partie d'exemplaire regroupée

ACQNUM-66664
support : document électronique dématérialisé