Notice bibliographique
- Notice
Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : électronique
Titre(s) : Online worlds [Texte électronique] : convergence of the real and the virtual / William Sims Bainbridge, editor
Publication : London ; New York : Springer, cop. 2010
Description matérielle : 1 ressource dématérialisée
Collection : Human-computer interaction series
Note(s) : Includes bibliographical references and index
Autre(s) auteur(s) : Bainbridge, William Sims. Fonction indéterminée
Sujet(s) : Réalité virtuelle
Interaction humain-machine
Indice(s) Dewey :
006.8 (23e éd.) = Réalité augmentée et virtuelle
Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9781848828254
Identifiant de la notice : ark:/12148/cb44671883g
Notice n° :
FRBNF44671883
(notice reprise d'un réservoir extérieur)
Table des matières : Introduction / William Sims Bainbridge ; New world view / William Sims Bainbridge
; Culture and creativity : World of Warcraft modding in China and the US / Yong Ming
Kow, Bonnie Nardi ; The diasporic game community : trans-ludic cultures and latitudinal
research across multiple games and virtual worlds / Celia Pearce, Artemesia ; Science,
technology, and reality in The Matrix Online and Tabula Rasa / William sims Bainbridge
; Spore : assessment of the science in an evolution-oriented game / John Bohannon,
T. Ryan Gregory, Niles Eldredge [and others] ; Medulla : a cyberinfrastructure-enabled
framework for research, teaching and learning with virtual worlds / Michelle Roper
Fox, Henry Kelly, Sachin Patil ; A virtual Mars / Richard Childers ; Opening the
metaverse / Julian Lombardi, Marilyn Lombardi ; A typology of ethnographic scales
for virtual worlds / Tom Boellstorff ; Massively multiplayer online games as living
laboratories : opportunities and pitfalls / Nicolas Duchen