Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : électronique

Titre(s) : International handbook on giftedness [Texte électronique] / Larisa V. Shavinina (ed.)

Publication : [Dordrecht] ; [London] : Springer, cop. 2009

Description matérielle : 1 ressource dématérialisée

Note(s) : Includes bibliographical references and indexes
"This Handbook is the most comprehensive and authoritative account available on what giftedness is, how it is measured, how it develops, and how it affects individuals and societies. Leading specialists from around the world analyze the multifaceted nature of giftedness, its types, its specificity in various domains and contexts, societal demands on it, its relationship to economy, recent advances and innovations in gifted education, and future trends. The Handbook goes beyond the existing handbooks: it analyzes, integrates, and presents research on giftedness that has not been considered elsewhere (e.g. neuropsychology of giftedness, talent in cinema, managerial talent). It discusses the latest advances in the fast-developing areas of giftedness research and practice (e.g., gifted education and policy implications). It presents fresh ideas (e.g. polymathy and entrepreneurial giftedness), which will galvanize and guide the study of giftedness for the future."--Back cover


Autre(s) auteur(s) : Shavinina, Larisa V.. Fonction indéterminée  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Surdoués -- Psychologie  Voir les notices liées en tant que sujet
Enfants surdoués -- Éducation  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  371.95 (23e éd.) = Élèves et étudiants surdoués  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9781402061622

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb44658134m

Notice n° :  FRBNF44658134 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : II. Giftedness, society, and economy ; Assessment and identification of giftedness ; Recent advances in gifted education ; Policy implications and legal issues in gifted education ; Giftedness research and gifted education around the world : institutional and regional examples ; Conclusions
V. I. Introduction ; The nature of giftedness ; The neuropsychology of giftedness ; Developmental and cognitive foundations of giftedness ; Personality of the gifted, individual difference, and gender-related issues ; Twice-exceptional gifted individuals and suicide-related issues ; Types of giftedness ; Domain-specific and multiple giftedness

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Document numérique : 

1 partie d'exemplaire regroupée

ACQNUM-39900
support : document électronique dématérialisé