Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : électronique

Titre(s) : Perspectives on mathematical practices [Texte électronique] : bringing together philosophy of mathematics, sociology of mathematics, and mathematics education / edited by Bart Van Kerkhove and Jean Paul van Bendegem

Titre d'ensemble : Springer e-books

Publication : Dordrecht : Springer, cop. 2007

Description matérielle : 1 online resource (xv, 241 pages)

Collection : Logic, epistemology and the unity of science ; v. 5


Note(s) : Includes bibliographical references. - Print version record.
Philosophy of mathematics has transformed into a very complex network of diverse ideas, viewpoints, and theories. This title emphasises on the "classical" foundational work (often connected with the use of formal logical methods), and on the sociological dimension of the mathematical research community


Autre(s) auteur(s) : Kerkhove, Bart van. Fonction indéterminée  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Bendegem, Jean Paul van (1953-....). Fonction indéterminée  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Mathématiques -- Philosophie  Voir les notices liées en tant que sujet
Mathématiques -- Sociologie  Voir les notices liées en tant que sujet
Mathématiques  Voir les notices liées en tant que sujet
Sciences sociales  Voir les notices liées en tant que sujet
Sciences humaines  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  510 (23e éd.) = Mathématiques  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9781402050343

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb446576593

Notice n° :  FRBNF44657659 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Machine generated contents notept. I ; How to deal with mathematical practice? -- ; How and why mathematics is unique as a social practice /Jody Azzouni ; Mathematics as objective knowledge and as human practice /Eduard Glas ; comparison of mathematics with narrative /R.S.D. Thomas ; Theory of mind, social science, and mathematical practice /Sal Restivopt. II ; Taking mathematical practice seriously -- ; Incommensurability in mathematics /Otavio Bueno ; Mathematical progress as increased scope /Madeline Muntersbjorn ; Proof in C17 algebra /Brendan Larvor ; informal logic of mathematical proof /Andrew Aberdeinpt. III ; special case of mathematics education -- ; Mathematicians' narratives about mathematics /Leone Burton ; Philosophy of mathematics and mathematics education /Anthony PeressiniDominic Peressini ; Mathematical practices in and across school contexts /Jill Adler ; importance of a journal for mathematics teachers /Ad Meskens

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Document numérique : 

1 partie d'exemplaire regroupée

ACQNUM-39425
support : document électronique dématérialisé