Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : électronique

Titre(s) : Development of achievement motivation [Texte électronique] / edited by Allan Wigfield, Jacquelynne S. Eccles

Publication : San Diego : Academic Press, cop. 2002

Description matérielle : 1 ressource dématérialisée

Collection : Educational psychology series


Note(s) : Includes bibliographical references and index
This book discusses research and theory on how motivation changes as children progress through school, gender differences in motivation, and motivational differences as an aspect of ethnicity. Motivation is discussed within the context of school achievement as well as athletic and musical performance


Autre(s) auteur(s) : Wigfield, Allan. Fonction indéterminée  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Eccles, Jacquelynne S.. Fonction indéterminée  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Motivation en éducation  Voir les notices liées en tant que sujet
Réussite scolaire  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  155.413 8 (23e éd.) = Volonté (psychologie de l'enfant)  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9780127500539

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb446393805

Notice n° :  FRBNF44639380 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : The development of academic self-efficacy /Dale H. Schunk, Frank Pajares ; The developmental course of achievement motivation : a need-based approach /Martin V. Covington, Elizabeth Dray ; The development of ability conceptions /Carol S. Dweck ; The development of competence beliefs, expectancies for success, and achievement values from childhood through adolescence /Allan Wigfield, Jacquelynne S. Eccles ; Ethnicity, gender, and the development of achievement values /Sandra Graham, April Z. Taylor ; The development of self-determination in middle childhood and adolescence /Wendy S. Grolnick [and others] ; Student interest and achievement : developmental issues raised by a case study /K. Ann Renninger, Suzanne Hidi ; The development of goal orientation /Eric M. Anderman, Chammie C. Austin, Dawn M. Johnson ; The contribution of social goal setting to children's school adjustment /Kathryn R. Wentzel ; The development of academic self-regulation : the role of cognitive and motivational factors

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Document numérique : 

1 partie d'exemplaire regroupée

ACQNUM-21146
support : document électronique dématérialisé