Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : électronique

Titre(s) : Improving academic achievement [Texte électronique] : impact of psychological factors on education / edited by Joshua Aronson

Publication : Amsterdam ; Boston : Academic Press, cop. 2002

Description matérielle : 1 ressource dématérialisée

Collection : Educational psychology series


Note(s) : Includes bibliographical references and index


Autre(s) auteur(s) : Aronson, Joshua. Fonction indéterminée  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Réussite scolaire -- Psychologie  Voir les notices liées en tant que sujet
Psychologie de l'éducation  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  370.15 (23e éd.) = Psychologie de l'éducation  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9780120644551

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb44630572x

Notice n° :  FRBNF44630572 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Self and self-belief in psychology and education : a historical perspective /Frank Pajares and Dale H. Schunk ; Pygmalion effect and its mediating mechanisms /Robert Rosenthal ; Messages that motivate : how praise molds students' beliefs, motivation, and performance (in surprising ways) /Carol S. Dweck ; Paradox of achievement : the harder you push, the worse it gets /Edward L. Deci and Richard M. Ryan ; Improving the academic performance of college students with brief attributional interventions /Timothy D. Wilson, Michelle Damiani, and Nicole Shelton ; Self-handicapping and school : academic self-concept and self-protective behavior /Frederick Rhodewalt and Michael W. Tragakis ; Wisdom of practice : lessons learned from the study of highly effective tutors /Mark R. Lepper and Maria Woolverton ; Students' motivation during the middle school years /Allan Wigfield and Jacquelynne S. Eccles ; Self-efficacy and self-regulated learning : the dynamic duo in school performance /Pamela J. Gaskill
Intelligence is not just inside the head : the theory of successful intelligence /Robert J. Sternberg ; Being and becoming a good person : the role of emotional intelligence in moral development and behavior /David A. Pizarro and Peter Salovey ; Mozart and the mind : factual and fictional effects of musical enrichment /Frances H. Rauscher ; Stereotype threat : contending and coping with unnerving expectations /Joshua Aronson ; Barrier of mistrust : how negative stereotypes affect cross-race mentoring /Geoffrey L. Cohen and Claude M. Steele ; Toward a resolution of an American tension : some applications of the helping model of affirmative action to schooling /Anthony R. Pratkanis, Marlene E. Turner, and Stanley B. Malos ; Social exclusion in the classroom : teachers and students as agents of change /Amanda W. Harrist and K. Denise Bradley

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Document numérique : 

1 partie d'exemplaire regroupée

ACQNUM-12338
support : document électronique dématérialisé