Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté. Image fixe : sans médiation

Titre(s) : The Cambridge handbook of consumer psychology [Texte imprimé] / edited by Michael I. Norton, Derek D. Rucker, Cait Lamberton

Publication : New York (N.Y.) : Cambridge university press, 2015

Description matérielle : 1 vol. (XII-767 p.) : ill. ; 26 cm

Collection : Cambridge handbooks in psychology

Lien à la collection : Cambridge handbooks in psychology 


Comprend : Introduction: understanding consumers in the here, the now, and the tomorrow / Michael I. Norton, Derek D. Rucker, and Cait Lamberton ; Individual consumer decision making and behavior ; Consumer happiness and well-being / Cassie Mogilner and Michael I. Norton ; Attitude change and persuasion : past, present, and future / Zakary L. Tormala and Pablo Brol ; Consumer prediction : forecasted utility, psychological distance, and their intersection / Carey K. Morewedge and Hal E. Hershfield ; Consumer emotions / Eduardo B. Andrade ; Evolution and consumer behavior / Vladas Griskevicius and Kristina M. Durante ; Consumer neuroscience : revealing meaningful relationships between brain and consumer behavior / Hilke Plassmann and Uma R. Karmarkar ; Developmental consumer psychology : children in the twenty-first century / Lan Nguyen Chaplin and Paul M. Connell ; Consuming brands / Jill Avery and Anat Keinan ; User design through self-customization / Claudia Townsend, Ulrike Kaiser, and Martin Schreier ; Interpersonal and social consumer psychology ; Identity-signaling behavior / David Gal ; Coping research in the broader perspective : emotions, threats, mindsets and more / DaHee Han, Adam Duhachek, and Nidhi Agrawal ; Power and consumer behavior / Derek D. Rucker and Adam Galinsky ; Social hierarchy, social status and status consumption / David DuBois and Nailya Ordabayeva ; Word of mouth and interpersonal communication / Jonah Berger ; Gift giving / Morgan K. Ward and Cindy Chan ; Interpersonal influences in consumer psychology : when does implicit social influence arise? / Kirk Kristofferson and Katherine White ; Agency and communion as a framework to understand consumer behavior / Didem Kurt and Jeremy Frimer ; Online social interaction / Andrew Gershoff and Ashesh Mukherjee ; Societal structures ; Ethical consumption / Rebecca Walker Reczek and Julie R. Irwin ; Government efforts to aid consumer well-being : understanding federal health warnings and disclosures / Jeremy Kees, Scot Burton, and Craig Andrews ; Taxes and consumer behavior / Christopher Y. Olivola and Abigail B. Sussman ; Moral and political identity / Karen Page Winterich, Vikas Mittal, and Karl Aquino ; The consumer psychology of online privacy : insights and opportunities from behavioral decision theory / Leslie K. John ; Consumers and healthcare : the reluctant consumer / Janet A. Schwartz ; Social class and scarcity : understanding consumers who have less / Anuj K. Shah ; Why should we then share? collaborative consumption, from theoretical roots to new opportunities / Cait Lamberton ; Globalization, culture and consumer behavior / Carlos J. Torelli and Shirley Y.Y. Cheng.

Note(s) : Bibliogr. en fin de chapitres. Index


Autre(s) auteur(s) : Norton, Michael I. (1975-....). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Rucker, Derek D. (1977-....). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Lamberton, Cait (1975-....). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Consommation -- Psychologie  Voir les notices liées en tant que sujet
Consommation -- Société  Voir les notices liées en tant que sujet
Attitude  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9781107069206. - ISBN 1107069203 (rel.)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb44521079t

Notice n° :  FRBNF44521079 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée