Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté. Image fixe : sans médiation

Titre(s) : Self-regulated learning interventions with at-risk youth [Texte imprimé] : enhancing adaptability, performance, and well-being / edited by Timothy J. Cleary

Publication : Washington (D.C.) : American psychological association, 2015

Description matérielle : 1 vol. (XV-305 p.) : ill. ; 26 cm

Collection : School psychology book series

Lien à la collection : School psychology book series 


Comprend : Introduction : an overview of applications of self-regulated learning / Timothy J. Cleary ; Part I. Self-regulated learning interventions targeting academic and behavioral skills ; ch. 1. Use of self-regulated learning for children with ADHD : research and practice opportunities / Linda A. Reddy, Erik Newman, and Arielle Verdesco ; ch. 2. Self-management interventions to reduce disruptive classroom behaior / Amy M. Briesch and Jacquelyn M. Briesch ; ch. 3. Self-regulated learning interventions for motivationally disengaged college students / Christopher A. Wolters and Leah D. Hoops ; ch. 4. Success for students with leanring disabilities : what does self-regulation have to do with it? / Deborah L. Butler and Leyton Schnellert ; ch. 5. Supporting self-regulated reading for English langugage learners in middl eschools / Ana Taboada Barver and Melissa A. Gallagher ; Part II. Self-regulated learning interventions targeting mental and physical health ; ch. 6. Emotion regulation interventions for youth with anxiety disorders / Cynthia Suveg, Molly Davis, and Anna Jones ; ch. 7. Emotion regulation interventions and childhood depression / Jill Ehrenreich-May, Sarah M. Kennedy, and Cara S. REmmes - ch. 8. Self-regulation based interventions for children and adolescents with asthma / Noreen M. Clark and Minal R. Patel ; Part III. Self-regulated learning interventions across diverse contexts ; ch. 9. Professional development contexts that promote self-regulated earning and content learning in trainees / Erin E. Peters-Burton, Timothy J. Cleary, and Susan G. Forman ; ch. 10. Using teacher learning teams as framework for bridging theory and practice in self-regulated learning / Nancy E. Perry, Charlotte A. Brenner, and Nicole MacPherson ; ch. 11. Contexts supporting self-regulated learning at school transitions / Wendy S. Grolnick and Jacquelyn N. Raftery-Helmer ; ch. 12. Learning technologies as supportive contexts for promoting college student self-regulated learning / Anastasia, ... [et al.].

Note(s) : Notes bibliogr. Index


Autre(s) auteur(s) : Cleary, Timothy J.. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Troubles du comportement -- Chez l'enfant -- Thérapeutique  Voir les notices liées en tant que sujet
Troubles du comportement -- Chez l'adolescent -- Thérapeutique  Voir les notices liées en tant que sujet
Autorégulation  Voir les notices liées en tant que sujet
Contrôle (psychologie)  Voir les notices liées en tant que sujet
Ajustement (psychologie)  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9781433819872. - ISBN 1433819872 (rel.)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb44338080k

Notice n° :  FRBNF44338080 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée