Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Auteur(s) : Means, Alexander J. (1977-....)  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : Schooling in the age of austerity [Texte imprimé] : urban education and the struggle for democratic life / Alexander J. Means

Édition : 1st ed.

Publication : New York : Palgrave Macmillan, 2013

Description matérielle : 186 p. ; 24 cm

Collection : New frontiers in education, culture, and politics

Lien à la collection : New frontiers in education, culture, and politics 


Comprend : Introduction : schooling in a time of crisis and austerity ; Neoliberal schooling and the politics of security. Securing precarious urban futures ; Chicago and the management of social research ; Narratives of enclosure and possibility. Learning by dispossession : objective violence and educational failure ; Criminality or sociality : a zero sum game? ; Searching for human security and citizenship ; Conclusion : public schooling for a common security.

Note(s) : Includes bibliographical references (pages 165-174) and index
"Schooling in the Age of Austerity examines the fragmentation of human security in urban public schools and lives of young people amid escalating global economic volatility and domestic social polarization. In accessible and vivid language, Means confronts how neoliberal restructuring and crisis have contributed to the fraying of the urban social contract, processes of violence and criminalization, and the erosion of the educative and human development capacity of urban public schools serving historically disadvantaged and marginalized communities. Through an ethnographic case study in a low-income and racially segregated neighborhood and public high school in the city of Chicago, Means highlights the voices and experiences of educators and young people living and working at the margins of the new urban geography. Despite precarious conditions, Means demonstrates that there exists a wealth of positive social relations, knowledge, and desire for change among educators, youth, and communities that can be built upon and nurtured in order to develop more ethical and restorative approaches to urban schooling and for promoting more secure and equitable democratic futures for young people"


Sujet(s) : Ecoles urbaines -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet
Écoles publiques -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet
Enfants socialement défavorisés -- Éducation -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet
Éducation -- Société -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet
Égalité -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet

Genre ou forme : Études de cas  Voir les notices liées en tant que genre ou forme


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9781137032034 (hardback). - ISBN 1137032030 (hardback). - ISBN 9781137032041 (pbk.). - ISBN 1137032049 (pbk.)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb435498735

Notice n° :  FRBNF43549873 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée