Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté. Image fixe : sans médiation

Titre(s) : Constructing the self in a digital world [Texte imprimé] / edited by Cynthia Carter Ching,... Brian J. Foley,...

Publication : Cambridge : Cambridge university press, 2012

Description matérielle : 1 vol. (XI-254 p.) : ill. ; 24 cm

Collection : Learning in doing

Lien à la collection : Learning in doing 


Comprend : Introduction : Connecting conversations about technology, learning, and identity / Cynthia Carter Ching and Brian J. Foley ; Introduction part I. Developmental perspectives / Cynthia Carter Ching ; "This is me": digital photo journals and young children's technologies of the self / Cynthia Carter Ching and X. Christine Wang ; Digital storytelling and authoring identity / Alan Davis and Daniel Weinshenker ; Building identities as experts : youth learning in an urban after-school space / Carol Cuthbertson Thompson and Lisa Bouillion Diaz ; Positive technological development : the multifaceted nature of youth technology use toward improving self and society / Marina Bers, Alicia Doyle-Lynch, and Clement Chau ; Introduction part II. Identities unleashed / Brian J. Foley ; "You can make friends easier on a boy face" : identity play and learning in a multiuser virtual environment / Brian J. Foley ... [et al.] ; Deleting the male gaze? Tech-savvy girls and new femininities in secondary school classrooms / Claire Charles ; Affiliation in the enactment of fan identity : a comparison of virtual and face-to-face settings / Caroline Pelletier and Natasha Whiteman ; Navigating life as an avatar : the shifting identities-in-practice of a girl player in a tween virtual world / Deborah A. Fields and Yasmin B. Kafai

Note(s) : Notes bibliogr. Index


Autre(s) auteur(s) : Ching, Cynthia Carter (1972-....). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Foley, Brian J. (1968-....). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Technologies de l'information et de la communication -- Psychologie  Voir les notices liées en tant que sujet
Identité (psychologie)  Voir les notices liées en tant que sujet
Psychologie du soi  Voir les notices liées en tant que sujet
Enseignement assisté par ordinateur  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9780521513326 (hbk.) (alk. paper). - ISBN 0521513324 (hbk.) (alk. paper) (rel.)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb42680055q

Notice n° :  FRBNF42680055 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée