Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté. Image fixe : sans médiation

Titre(s) : Teaching linguistics [Texte imprimé] : reflections on practice / edited by Koenraad Kuiper

Publication : London ; Oakville (Conn.) : Equinox, cop. 2011

Description matérielle : xi, 235 p. : ill. ; 25 cm

Comprend : Introduction / Koenraad Kuiper ; A toolbox for teaching phonetics /Jen Hay ; Learning phonology as a way to learn how theories are improved / Andrew Carstairs-McCarthy ; Teaching morphology / Laurie Bauer ; Teaching syntax / Sandra Chung ; Teaching formal semantics / Barbara Partee ; Teaching pragmatics / Chris Potts ; Teaching historical linguistics: a personal memoir / Harold Koch ; Teaching sociolinguistics / Miriam Meyerhoff ; Psycholinguistics for linguists / Paul Warren ; Teaching Linguistic approaches to nonliteral language or We really knew how to have fun / Diana van Lancker Sidtis ; Developmental psycholinguistics / Susan Foster-Cohen ; The value of linguistics to the ESL/EFL classroom practitioner / David Mendelsohn ; Games for exploring language origins and change / Alison Wray ; LING101 / Koenraad Kuiper ; Beyond compare: Supervising postgraduate research / Janet Holmes ; Field methods: Where the rubber meets the road / Wes Collins ; Two loaves where there seems to be one. Metaphors we teach by / Kate Burridge.

Note(s) : Notes bibliogr.


Autre(s) auteur(s) : Kuiper, Koenraad. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Linguistique -- Étude et enseignement  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9781845536862 (hardback). - ISBN 184553686X (hardback). - ISBN 9781845536879 (pbk.). - ISBN 1845536878 (pbk.)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb424415795

Notice n° :  FRBNF42441579 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée