Notice bibliographique
- Notice
Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : électronique
Titre(s) : Institutional context of education systems in Europe [Texte électronique] : a cross-country comparison on quality and equity / edited by R.H. Hofman [and others]
Publication : Dordrecht : Kluwer, 2004
Description matérielle : 1 online resource (xi, 199 pages)
Note(s) : Includes bibliographical references (pages 191-195). - Print version record.
Sujet(s) : Écoles -- Europe
Éducation et État -- Europe
Administration scolaire
Sciences sociales
Sciences humaines
Indice(s) Dewey :
370.9 (23e éd.) = Éducation - Histoire
Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9781402027451
Identifiant de la notice : ark:/12148/cb446568342
Notice n° :
FRBNF44656834
(notice reprise d'un réservoir extérieur)
Table des matières : Cover ; Table of Contents ; Preface ; About the editors ; Chapter 1 Institutional
contexts and effectiveness of schooling ; 1.1 Introduction ; 1.2 A conceptual presentation
of assumed relationships ; 1.3 Institutional contexts of education systems ; 1.4
The within-country public/private sector model ; 1.5 Objectives and design of the
international project ; 1.6 Acknowledgements ; Chapter 2 Selection and definition
of indicators ; 2.1 Introduction ; 2.2 Selection and description of six indicators
of institutional context ; Chapter 3 Country reports: education systems in Europe
; 3.1 Introduction ; 3.2 Spain ; 3.3 Scotland ; 3.4 Sweden ; 3.5 Portugal ;
3.6 The Netherlands ; 3.7 Ireland ; 3.8 Germany ; 3.9 France ; 3.10 England ;
3.11 Denmark ; 3.12 Belgium (French) ; 3.13 Belgium (Flemish) ; 3.14 Austria ;
Chapter 4 Quality and equity of european education ; 4.1 Introduction ; 4.2 Distribution
of public and private education ; 4.3 Fair comparisons of pu