• Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Auteur(s) : Loewen, James W. (1942-....)  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : Teaching what really happened [Texte imprimé] : how to avoid the tyranny of textbooks and get students excited about doing history / James W. Loewen

Édition : Second ed.

Publication : New York (N. Y.) : Teachers College Press, copyright 2018

Description matérielle : 1 vol. (XVI-272 p.) : ill. ; 23 cm

Collection : Multicultural education series

Lien à la collection : Multicultural education series 


Note(s) : Notes bibliogr. Index


Sujet(s) : Histoire -- Étude et enseignement -- États-Unis -- 1990-2020  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  300.7 (23e éd.) = Sciences sociales - Enseignement et recherche  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9780807759486 (br.). - ISBN 0807759481 (erroné). - ISBN 9780807777312 (erroné)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb468478879

Notice n° :  FRBNF46847887 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Introduction : history as weapon ; A lesson from Mississippi ; A lesson from Vermont ; Why history is important to students ; Why history is important to society ; 1. The tyranny of coverage: ; Forests, trees, and twigs ; Winnowing trees ; Deep thinking ; Relevance to the present ; Skills ; Getting the principal on board ; Coping with reasons to teach "as usual" ; You are not alone ; Brining students along ; 2. Expecting excellence: ; Student characteristics affect teacher expectations ; "Standardized" tests affect teacher expectations ; Statistical processes cause cultural bias in "standardized" tests ; Internalizing expectations ; Teachers can create their own expectations ; 3. Historiography: ; A tale of two eras ; The civil rights movement, cognitive dissonance, and historiography ; Studying bad history ; Other ways to teach historiography ; 4. Doing history: ; Doing history to critique history ; Writing a paper ; Bringing families in ; Local history ; Getting started ; Final product ; Using the product ; 5. Truth: ; Background of the problem ; Separating matters of fact from matters of opinion ; Five tests to assess credibility ; 6. How and when do people get here? ; A crash course on archeological issues ; Presentism ; Today's religions and yesterday's history ; Conclusions about presentism ; Chronological ethnocentrism ; Primitive to civilized ; Costs of chronological ethnocentrism ; 7. Why did Europe win? ; The important questions ; Looking around the world ; Explaining civilization ; Making the Earth round ; Why did Columbus win? ; The Columbian exchange ; Ideological results of Europe's victory ; Cultural diffusion and syncretism continue ; 8. The

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée