Notice bibliographique
- Notice
Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation
Auteur(s) : Dávila, Arlene M. (1965-....)
Titre(s) : El mall [Texte imprimé] : the spatial and class politics of shopping malls in Latin America / Arlene Dávila
Publication : Oakland, California : University of California Press, [2016]
Description matérielle : x, 215 pages ; 24 cm
Comprend : Introduction : on shopping malls and the "new middle classes" ; The immateriality
of the mall : financial regimes, urban policies, and the "Latin American boom" ;
The globalization of retail and the rise of shopping mall "professionals" ; Retail
wars : on the politics of space and informal work ; Inside the class-stratified mall
; Cachacos and levantados : on the politics of "measuring up" ; Shopping mall fashionistas
; Conclusion : shopping malls and the fight for public space
Note(s) : Includes bibliographical references (pages 187-203) and index
"El Mall considers the boom of shopping malls in Latin America to explore how malls
and consumption are shaping the conversation about class and social inequality in
Latin America"--Provided by publisher
Autre(s) forme(s) du titre :
- Autre forme du titre : El mall
Sujet(s) : Galeries marchandes -- Amérique latine
Classes sociales -- Amérique latine
Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9780520286849. - ISBN 0520286847. - ISBN 9780520286856. - ISBN 0520286855. -
ISBN 9780520961920 (erroné). - ISBN 0520961927 (erroné)
Identifiant de la notice : ark:/12148/cb45013212n
Notice n° :
FRBNF45013212
(notice reprise d'un réservoir extérieur)