Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Auteur(s) : Wright, Almeda M. (1977-....)  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : Teaching to live [Texte imprimé] : Black religion, activist-educators, and radical social change / Almeda M. Wright

Publication : New York (N.Y.) : Oxford university press, copyright 2024

Description matérielle : 1 volume (XIII-236 pages) ; 25 cm

Note(s) : Bibliographie pages [221]-225. Index
'Teaching to Live' explores the connections between religion, education, and struggles for freedom within African American communities throughout the twentieth century by examining the lives of African American activist-educators. Almeda M. Wright interrogates how religion inspired them to educate in radical and transformative ways and invites readers to continue exploring how these concepts will evolve for future generations of activist-educators ; "Teaching to Live: Black Religion, Activist-Educators, and Radical Social Change interrogates the stories of African American activist-educators whose faith convictions inspired them to educate in radical and transformative ways. Many of these educators are known only or primarily for their educational theory or activism, and their religious convictions have often been obscured or outright ignored. Almeda M. Wright seeks to rectify this omission, exploring the connections between religion, education, and struggles for freedom within twentieth-century African American communities by telling the stories of key African American teachers. The rich and complex narratives of these educators show how religion, education, and radical social change can intersect. This book invites readers to continue exploring how these concepts will evolve for future generations of activist-educators."


Sujet(s) : Cooper, Anna Julia (1858?-1964) -- Religion  Voir les notices liées en tant que sujet
Du Bois, William Edward Burghardt (1868-1963) -- Religion  Voir les notices liées en tant que sujet
Wells-Barnett, Ida B. (1862-1931) -- Religion  Voir les notices liées en tant que sujet
Burroughs, Nannie Helen (1879-1961) -- Religion  Voir les notices liées en tant que sujet
Clark, Septima Poinsette (1898-1987) -- Religion  Voir les notices liées en tant que sujet
Lawson, James M. (1928-2024) -- Religion  Voir les notices liées en tant que sujet
Stokes, Olivia Pearl (1916-2002) -- Religion  Voir les notices liées en tant que sujet
Cleage, Albert B. (1911-2000) -- Religion  Voir les notices liées en tant que sujet
Éducateurs noirs américains -- Religion  Voir les notices liées en tant que sujet
Éducateurs noirs américains -- Activité politique  Voir les notices liées en tant que sujet

Genre ou forme : Biographie  Voir les notices liées en tant que genre ou forme

Indice(s) Dewey :  370.923 96073 (23e éd.) = Éducation - Biographie collective - Étude en relation avec les Afro-Américains  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 978-0-19-766342-4 (relié)
EAN 9780197663424

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb47468274d

Notice n° :  FRBNF47468274 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Introduction. Religion, education, and radical social change ; Section I. Telling our own stories. Anna Julia Cooper ; W. E. B. Du Bois ; Section II. Teaching to live. Ida B. Wells ; Nannie Helen Burroughs ; Section III. Radical love, citizenship, and education ; Septima Poinsette Clark ; James Lawson ; Section IV. Radical Black religious education : post-civil rights movement. Olivia Pearl Stokes ; Albert Cleage Jr. ; Conclusion. Looking back to move forward : reclaiming the revolutionary tasks of Black religious education.

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée