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Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : électronique

Auteur(s) : Rodwell, Elizabeth (1978-....)  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : Push the button [Texte imprimé] : interactive television and collaborative journalism in Japan / Elizabeth Rodwell

Publication : Durham : Duke University Press, 2024

Description matérielle : 1 vol. (XI-185 pages) : ill. ; 23 cm

Note(s) : Includes bibliographical references and index
"In Push the Button, Elizabeth Rodwell follows a battle over what interactivity will mean for Japanese television, as major media conglomerates took on independent media professionals developing interactive forms from new media. Rodwell argues that at the dawn of a potentially transformative moment in television history, content conservatism has triumphed over technological innovation. Despite the ambition and idealism of Japanese TV professionals and independent journalists, corporate media worked to squelch interactive broadcast projects such as smartphone-playable television and live-streamed and open press conferences before they caught on. Instead, interactive programming in the hands of major TV networks retained the structure and qualities of most other television and maintained conventional barriers between audiences and the actual space of broadcast. Despite their lack of success, the innovators behind these experiments nonetheless sought to expand the possibilities for mass media, national identity, and open journalism"


Autre(s) forme(s) du titre : 
- Autre forme du titre : Interactive television and collaborative journalism in Japan


Sujet(s) : Télévision interactive -- Japon  Voir les notices liées en tant que sujet
Télévision interactive -- Société -- Japon  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  384.550 952 (23e éd.) = Télévision - Japon  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 1478027894. - ISBN 9781478027898. - ISBN 9781478025764 (erroné). - ISBN 147802576X (erroné). - ISBN 9781478021025 (erroné). - ISBN 1478021020 (erroné)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb47418089v

Notice n° :  FRBNF47418089 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : The interactive consumer-viewer : the Social TV Promotion Collective, ratings, and advertising ; Interactivity and gatekeeping : The Compass and the limits of conservative corporate culture ; Cultures of independent journalism : the Free Press Association of Japan, Independent Web Journal, and GoHoo ; The new interactive television ; Teaching citizen journalism : media activism and Our Planet-TV.

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384.550 95 RODW p
support : livre