Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Auteur(s) : Orfield, Gary  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : The walls around opportunity [Texte imprimé] : the failure of colorblind policy for higher education / Gary Orfield

Publication : Princeton (N.J.) ; Oxford : Princeton University Press, copyright 2022

Description matérielle : 1 vol. (xi-365 p.) ; 25 cm

Collection : Our compelling interests

Lien à la collection : Our compelling interests 


Note(s) : Notes bibliogr. Bibliogr. p. 327-349. Index
"This book argues that the current conversation about affirmative action and college admissions omits a key dimension: the conditions of racial inequality that students and their families experience from early childhood through high school, and which continue throughout postsecondary education. The moment of matriculation is part of a much longer process that begins in homes, schools, and communities, which prepares some students well and leaves others at a disadvantage. And when students attend college, they still might not have the resources to stay in school and graduate, particularly if their college cannot help with their financial needs. Drawing on extensive data, the authors argue that, historically, the only major breakthroughs on racial barriers to education and economic opportunity have come in periods of commitment to race-conscious policies. They argue that colorblind policies, by ignoring the racial realities of schools and society, have critically limited access to education for students of color. The authors propose a series of policies and practices that could make educational opportunity more equal. They argue that when it is impossible to implement race-conscious policies, educational institutions must implement 'race-sensitive' policies built with an understanding of the roots of racial inequality, so as to avoid building a future with profound intergenerational racial inequality"


Sujet(s) : Universités -- Admission -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet
Programmes d'action positive en éducation -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet
Démocratisation de l'enseignement -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet
Enseignement supérieur -- Minorités -- Conditions sociales -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet
Enseignement supérieur -- Politique publique -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  378.161 0973 (23e éd.) = Enseignement supérieur - Admissions et sujets connexes - États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 978-0-691-22741-2 (rel.). - ISBN 0691227411 (rel.)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb47107717z

Notice n° :  FRBNF47107717 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Colorblind higher education policy in a racially stratified society ; Cumulative racial inequalities and the path to college ; The tradition of exclusion ; The Civil Rights revolution and the war on poverty: a color-conscious rights policy worked ; Colorblindness reigns: four decades of inequality in a transforming society ; Deep changes for real gains ; Strategies ; Commentary / James D. Anderson ; Commentary / Stella M. Flores

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée