Notice bibliographique
- Notice
Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation
Auteur(s) : LaGarde, Jennifer
Hudgins, Darren
Titre(s) : Developing digital detectives [Texte imprimé] : essential lessons for discerning fact from fiction in the 'fake news' era / Jennifer LaGarde, Darren Hudgins
Édition : First edition
Publication : Portland, OR : International Society for Technology in Education, copyright 2021
Description matérielle : xxii, 226 pages : illustrations (black and white) ; 24 cm
Note(s) : Includes bibliographical references and index
"From the authors of the bestselling Fact vs. Fiction, this book offers easy-to-implement
lessons to engage students in becoming media literacy "digital detectives," looking
for clues, questioning motives, uncovering patterns, developing theories and, ultimately,
delivering a verdict"
Sujet(s) : Esprit critique -- Étude et enseignement
Culture de l'information -- Étude et enseignement
Technologie éducative
Infox
Indice(s) Dewey :
370.152 (23e éd.) = Psychologie de l'éducation - Processus mentaux conscients et intelligence
Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9781564849052. - ISBN 1564849058. - ISBN 9781564849021 (erroné). - ISBN 9781564849045
(erroné)
Identifiant de la notice : ark:/12148/cb470821701
Notice n° :
FRBNF47082170
(notice reprise d'un réservoir extérieur)
Table des matières : Introduction : let's get started! ; The first lens : triggers ; The second lens
: access ; The third lens : forensics ; The fourth lens : motives ; The littlest
detectives : strategies for K-3 learners ; The digital detective squad ; Putting
it all together : how to use the unit plans and related resources ; Digital detective's
lessons for elementary age learners ; Digital detective's lessons for middle grade
learners ; Digital detective's lessons for high school learners.