• Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Titre(s) : The reality of diversity, gender, and skin color [Texte imprimé] : from living room to classroom / [ed. by] Kimberly Finney and Terence Fitzgerald,...

Publication : San Diego (Calif.) : Cognella, copyright 2021

Description matérielle : 1 vol. (XXV-415 p.) ; 27 cm

Note(s) : Bibliogr. en fin de chapitres. Glossaire. Index
Coupling powerful personal narratives with incisive observations, The Reality of Diversity, Gender, and Skin Color: From Living Room to Classroom reveals the myriad complexities and challenges related to diversity


Autre(s) auteur(s) : Finney, Kim. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Fitzgerald, Terence D.. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Diversité culturelle  Voir les notices liées en tant que sujet
Discrimination multiple  Voir les notices liées en tant que sujet
Racisme -- Aspect psychologique  Voir les notices liées en tant que sujet
Sexisme -- Psychologie  Voir les notices liées en tant que sujet

Genre ou forme : Études de cas  Voir les notices liées en tant que genre ou forme

Indice(s) Dewey :  305 (23e éd.) = Groupes sociaux  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 978-1-5165-7808-5 (rel.). - ISBN 9781793526274 (erroné). - ISBN 1793526273 (erroné)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb47009844f

Notice n° :  FRBNF47009844 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Intro ; Brief Contents ; Detailed Contents ; Preface ; Introduction ; Part 1 See No Evil ; Chapter 1 A Historical and Contemporary Look at Race and Exclusion in America ; Chapter 2 Environmental Consequences ; Chapter 3 Colorism in America ; Chapter 4 Mexican American Women ; Part 2 Hear No Evil ; Chapter 5 "Power to the People" ; Chapter 6 "Is It in the Cornbread?": Transracial Parenting ; Chapter 7 White Women Like Me ; Chapter 8 White Males Like Them ; Part 3 Speak No Evil ; Chapter 9 The Paradox of Doing Diversity, Equity, and Inclusion Work
Chapter 10 Black Professors in Predominantly White Institutions ; Chapter 11 Black and Brown Students in Predominantly White Institutions ; Chapter 12 LGBTQ Life Lessons Learned ; Chapter 13 Military Racialized Oppression and Black Service Veterans in the 21st Century ; Part 4 Do No Evil ; Chapter 14 "Hands Up! Please Don't Shoot" ; Chapter 15 "Number 2 Hate Group" ; Chapter 16 Voices of the Formerly Incarcerated ; Part 5 Conclusion and Analysis ; Chapter 17 Conclusion and Analysis on the Reality of Racism ; Chapter 18 Conclusion and Final Analysis of Diversity
Expanded Glossary ; Index ; About the Editors ; About the Contributors

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée