Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Titre(s) : Teaching through images [Texte imprimé] : imagery in Greco-Roman didactic poetry / edited by Jenny Strauss Clay, Athanassios Vergados

Publication : Leiden : Brill, copyright [2022]

Description matérielle : 1 vol. (xiii, 374 pages) : illustrations ; 24 cm

Collection : Mnemosyne supplements : monographs on Greek and Latin language and literature, ISSN 0169-8958 ; volume 450

Lien à la collection : Mnemosyne. Supplementum 


Note(s) : "The majority of the chapters collected in this volume began their life as papers delivered at a conference on imagery in Greco-Roman didactic poetry organised at the University of Heidelberg on 1st-3rd July 2016.". - Includes bibliographical references and indexes
"In ancient didactic poetry, poets frequently make use of imagery - similes, metaphors, acoustic images, models, exempla, fables, allegory, personifications, and other tropes - as a means to elucidate and convey their didactic message. In this volume, which arose from an international conference held at the University of Heidelberg in 2016, we investigate such phenomena and explore how they make the unseen visible, the unheard audible, and the unknown comprehensible. By exploring didactic poets from Hesiod to pseudo-Oppian and from Vergil and Lucretius to Grattius and Ovid, the authors in this collective volume show how imagery can clarify and illuminate, but also complicate and even undermine or obfuscate the overt didactic message. The presence of a real or implied addressee invites our engagement and ultimately our scrutiny of language and meaning"


Autre(s) auteur(s) : Clay, Jenny Strauss (1942-....). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Vergados, Athanassios. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Poésie didactique antique  Voir les notices liées en tant que sujet
Figures de rhétorique -- Dans la littérature -- Antiquité  Voir les notices liées en tant que sujet

Genre ou forme : Actes de congrès  Voir les notices liées en tant que genre ou forme

Indice(s) Dewey :  880.09 (23e éd.) = Littératures classiques (grecque et latine) - Histoire  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9789004373488. - ISBN 9004373489. - ISBN 9789004501584 (erroné)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb46963667r

Notice n° :  FRBNF46963667 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : 1. Introduction ; p. 1 / / Jenny Strauss Clay and Athanassios Vergados ; ; 2. Ties That Bind: Verbal Fetters and Ring Composition in Hesiod's Theogony ; p. 23 / / Jenny Strauss Clay ; ; 3. Constructing Other Eras in Didactic Poetry: Two Case-Studies ; p. 39 / / Zoe Stamatopoulou ; ; 4. Designing a Cosmic Architecture: Craftsmanship in Empedocles' Poetry ; p. 63 / / Ilaria Andolfi ; ; 5. An Image Sublime: The Milky Way in Aratus and Manilius ; p. 82 / / Patrick Glauthier ; ; 6. Atomistic Imagery: Repetition and Reflection of the World in Lucretius' De Rerum Natura ; p. 105 / / Abigail Buglass ; ; 7. Are Lucretius' Images Clear? ; p. 137 / / Joseph Farrell ; ; 8. Grain, Atoms, and Didactics: "Broken" Images in Lucretius' De Rerum Natura ; p. 172 / / Eva Marie Noller ; ; 9. A Quiet Soul: The Suppressed Image of Harmony-Theory in De Rerum Natura ; p. 190 / / Noah Davies-Mason ; ; 10. Plagues and the Limits of Didactic Authority: Lucretius and Others ; p. 205 / / Monica R. Gale ; ; 11. Gigantomachy and Spontaneous Growth in the Georgics ; p. 231 / / Zackary Rider ; ; 12. Tempora Mutantur: Metamorphic Imagery in Ovid's Fasti ; p. 257 / / Anke Walter ; ; 13. Teaching through Exempla in the Ars Amatoria: The Case of Pasiphae ; p. 272 / / John F. Miller ; ; 14. Thinking in Images: The Construction of Imaginary Landscapes in Dionysius Periegetes, Avienius, and Priscianus ; p. 290 / / Arnold Bärtschi ; ; 15. The Cultural Warfare of Hunting: Military Imagery in Grattius' Cynegetica and Augustan Didactic ; p. 321 / / Christoph G. Leldl ; ; 16. Pseudo-Oppian's Didactic Paths in the Cynegetica ; p. 338 / / Athanasslos Vergados.

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée