Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : électronique

Titre(s) : Designing schools [Texte électronique] : space, place and pedagogy / edited by Kate Darian-Smith and Julie Willis

Publication : London ; New York (N.Y.) : Routledge, Taylor & Francis Group, 2017

Description matérielle : 1 ressource dématérialisée

Note(s) : Bibliogr. en fin de chapitres. Index
La pagination de l'édition imprimée correspondante est de : xv-250 p.


Autre(s) auteur(s) : Darian-Smith, Kate. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Willis, Julie. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Constructions scolaires -- Conception et construction  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  371.6 (23e éd.) = Installations scolaires, gestion du matériel  Voir les notices liées en tant que sujet ; 727 (23e éd.) = Bâtiments destinés à l'éducation et à la recherche (architecture)  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9781138886193. - ISBN 113888619X. - ISBN 9781138886223. - ISBN 113888622X. - ISBN 9781315714998 (erroné)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb46932706z

Notice n° :  FRBNF46932706 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Architecture and the school in the twentieth century / / Julie Willis ; ; Lessons from history. ; From looking to seeing, or this was the future / / Ian Grosvenor ; ; Building ruins : abandoned ideas of the school / / Martin Lawn ; ; Postwar schools : a personal history / / Elain Harwood ; School buildings. ; Classroom is another place? Ernest J. Kump's 'ideal' learning environments for California schools 1937-1962 / / Philip Goad ; ; Educational facilities laboratories : debating and designing the postwar American schoolhouse / / Amy F. Ogata ; ; Creating friendly school environments : 'casual' high schools, progressive education and child centered culture in postwar America / / Dale Allen Gyure ; ; Open shut them : open classrooms in Australian schools, 1967-1983 / / Cameron Logan ; ; Balance between intimacy and interchange : Swiss school buildings in the 1960s / / Marco Di Nallo ; ; School cultures. ; Making schools and thinking through materialities : Denmark, 1890-1960 / / Ning de Coninck-Smith ; ; Domestic spaces and school places : vocational education and gender in modern Australia / / Kate Darian-Smith ; ; 'We make no discrimination' : aboriginal education and the socio-spatial arrangements of the Australian classroom / / Julie McLeod, Sianan Healy ; ; Model school for a model city : Shaw junior high school as a monument to planning reform / / Amber Wiley ; ; Nigerian "Unity Schools" project : a UNESCO-IDA school building program in Africa / / Ola Uduku ; ; School spaces. ; Quiet stories of educational design / / Catherine Burke ; ; Hans Coper and Paul Ritter : tactile environments for children in postwar Britain and Australia / / Geraint Franklin, David Nichols ; ; Bristling with opportunity : audiovisual technology in Australian schools from the 1930s to the 1980s / / David Nichols, Hannah Lewi ; ; Digital classrooms and the new economies of attention : reflections on the end of schooling as confinement / / Inés Dussel.

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Document numérique : 

1 partie d'exemplaire regroupée

ACQNUM-117927
support : document électronique dématérialisé